Anbefalte innlegg

Har denne feilen på Audi RS4 B5:

00589 - Airbag Igniter; Passenger Side (N131): Resistance too High

Possible Causes:

Wiring from/to Airbag Igniter Passenger Side (N131) faulty

Airbag Igniter Passenger Side (N131) faulty

Sånn som jeg har skjønt det her fra forumet så er det en gul kontakt under passasjersetet som det ofte er dårlig kontakt i, men at denne gjelder kun for sideairbagen. Prøvde også å koble ifra denne kontakten og da fikk jeg opp en ny feilmld som det står sideairbag feil på.

Spørsmålet mitt er da hvor er kontakten for airbagen på passasjersiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne sitter vell inn bak hanske rommet mener eg og huske.. bruker og hjelpe og stramme opp kontakten litt ved slike feil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å legge til at denne feilen dukket opp etter at bilen hadde vært til hellakkering, det ble jo demontert endel ved denne jobben. Men kan ikke helt skjønne at de har vært borti noen kontakter til airbagen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke riktig sikker på hvordan ordlyden hadde blitt på engelsk ved feil på airbag i setet, men på norks er airbag i setet sideairbag passasjerside evt.

Står det bare airbag passasjerside er det nok den i dashen ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke riktig sikker på hvordan ordlyden hadde blitt på engelsk ved feil på airbag i setet, men på norks er airbag i setet sideairbag passasjerside evt.

Står det bare airbag passasjerside er det nok den i dashen ja.

Står bare airbag passasjerside ja, når jeg tok ut kontakten under setet så sto det: Sideairbag Igniter; Passenger Side.

Da må jeg lete under hanskerommet da: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonter hanskerommet og se etter innunder der opp på airbagen. Kanskje, men bare kanskje du kommer til airbagkontakta ved å fjerne dekselet i enden av dashboardet. Det ut mot døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av feilen? Får samma feilkode selv. Går ut ifra at airbagen er lik, selv om resten av bilen din er noe råere en min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å se noe mer på det enda.

Si ifra hvis du finner noe ut av det: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonter hanskerommet og se etter innunder der opp på airbagen. Kanskje, men bare kanskje du kommer til airbagkontakta ved å fjerne dekselet i enden av dashboardet. Det ut mot døra.

Å komme til ved å ta av dekselet på siden av dashbordet, var hvertfall for enkelt til å være sant. Må vel ned med hanskerommet ser det ut for. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.