Anbefalte innlegg

Godt mulig dette staar 7000 andre plasser paa forumet, men spoer forde;

 

Hva maa til for aa bygge om til 5x112 paa Audi 80 typ 81 Quattro? Kun nye nav?

 

 

 

mvh

Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite folk med peiling eller..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt du, dette er tatt opp mange ganger før. Men tror ikke du får dette til uten å bytte understell til typ89 eller ta deler fra urquattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Fjørbein fra urq med rr motor eller fjørbein fra typ 89 etter november -88.

-Nav fra S2 eller urq.

 

-Evt alt du trenger for at resten av understellet skal passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer de orginale drivakslingene mine i s2\urq nav da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er tvilsomt.

108mm som går på s2 nav. Får du tak i s2-akslinger kan du bytte flenser på kassa bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp gjort dette på min type 85 coupe. Bare å bore om nava med ny boltsirkel. Det er nok det enkleste og billigste selv om det høres nok så tvilsomt ut: rolleyes

 

Bruker alt av originale understellsdeler. Sparer tid også da du må finne hvilke drivaksler som passer innvendig i spindler og mot kasse, spindler som passer i hjullager og hvilke lager som passer i hjullagerhus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp gjort dette på min type 85 coupe. Bare å bore om nava med ny boltsirkel. Det er nok det enkleste og billigste selv om det høres nok så tvilsomt ut: rolleyes

 

Bruker alt av originale understellsdeler. Sparer tid også da du må finne hvilke drivaksler som passer innvendig i spindler og mot kasse, spindler som passer i hjullager og hvilke lager som passer i hjullagerhus.

 

Er det ikke 4x108 på typ 81?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 4x108 på typ 81?

 

jo stemmer det samt type85.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ender du opp med ett dobbelthull: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ender du opp med ett dobbelthull: klø :

 

Nei. Du sveiser jo selvfølgelig igjen de hulla du ikke skal bruke. jeg sveiste på ytterdiameteren også for å få enda mere styrke der. Å gjøre dette uten å sveise på noe, så hadde ikke jeg kjørt med det opplegget!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg bilder av hva som må gjøres. Det er meget enkelt men krever litt arbeid og ikke minst NØYAKTIGHET!

 

Sandblåste dem etter jeg sveiset dem for å få det rent.

De ble dreid ned for å få slette flater og for å gjøre det mulig å tegne opp ny boltsirkel.

Så ble dem boret og gjenget ogg med rikgit boltsirkel og riktig gjengestigning.

DSCN2029%20%28Medium%29.JPG

DSCN2032%20%28Medium%29.JPG

DSCN2040%20%28Medium%29.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får vel se hvordan dette går: smil : Så jo bra ut.

Supert hvis det fungerer bra også: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... skal prøve å få det godkjent med nye bremser og ny motor. Kanskje ikke så veldig tøft å komme til biltilsynet med omsveiste nav? Men det var igrunn en god idè da...

 

Men ett spørsmål; Er det godkjent mange 81 quattro med 20v turbomotor i Norge? Noen som vet?

 

 

Og hvor mye måtte du sveise på nava da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.