#1 Skrevet Januar 12, 2008 Noen som har en ide til hva som kan være feil? Får bare 0.6 i trykk.. å med fullgass maks motstand, kan den komme opp i 0.9.. Har ingen feil koder, N75J ventilen er tatt ut å testen mot et batteri å klikker høyt å tydelig.. Noen som har en pekepinne til meg her? Please, anyone? Luftmengdemåler å sånt? kan det være no? uansett har vertfall ingen feil koder på den.. men målte på ledningen til N75 å der var det 8 volt, kom opp mot 9 når eg gidde gass kan det ha noe med saken å gjør eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2008 Montert forsterket resirk. ventil da..? Hvor måler du trykket? Kanskje en slange som er morken..? Er ganske vanlig på disse.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2008 Hvor er det dem pleier å bli morkne? har sjekket over noe av slangene vertfall.. Hvordan er en trykklekkasje? er det slik at den ikke peaker så høyt som den skal å så leker det gradvis ut? for ser ut som at når den når 0.9 så er det ikke mangen sekundene før den er nede i 0.6 gjen, lenge før eg når 4500 Rpm Kan det bety trykk lekasje en plass? gjør det det, så har eg vertfall en plass å begynne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2008 Prøv å bytt ut alle vakumslangene du finner. Selvom de ikke virker dårlige er det veldig lurt å bytte dem da de har stått der en stund (mest sannsynlig). Hvis ikke det hjelper må du prøve å sjekke med en vag-com. Skriv ihvertfall her hva du prøver og hva som evt hjalp så vi andre kan dra nytte av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2008 hmm ja.. men bytte alle slangene.. kostbart å vente tid på nye.. skal se litt over dem i gjen i måro.. Men det som var rart, at før eg begynte i dag, da N75 Ventilen min sto montert feil vei, Den lange tuten opp i Wastegate slangen, Da ladet bilen omtrent som den skulle 1.1-1.2 men dalte fort.. så tenkte det var fordi j ventilen sto feil vei.. men nå som den står rett montert å alt stemmer da lader den jo som beskrevet..? Men kansje den dalinga som var der når den sto feil vei også, egentlig stemmer fra en lekasje en plass? men siden Wastegaten var blokkert så fikk en alikevell høyere trykk.. Bare synser litt her altså.. Men får kikke litt etter lekasje en plass i måro då..finnest det en lur måte å lete etter lekasjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2008 Holder en knapp på vakumslangene jeg også.. Byttet alle på min 99mod Passat. Smuldret opp i fingrene på meg når jeg tok i de! Ikke helt sikker på hvordan den vill oppføre seg om det er lekasje på en av slangene til/fra turbo/innsug.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 12, 2008 Startgass forsøkt sprøytet rundt på diverse slanger.. skjedde ingenting.. så heller ingen tydelige skader på slangene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2008 Vakumslangene er ikke dyre og de kan du kjøpe i metervis hos en bilrekvisita butikk. Tar heller ikke lang tid å bytte de, den verste å bytte er den som går til resirk. ventilen. Har du sjekket hvor mye bilen lader uten å koble til N75 ventilen (el-pluggen)? Og om den oppfører seg normalt da? Mener grunnladetrykket skal være rundt 0,3-0,4 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2008 den lader 0.2-0.3 med n75 frakoplet.. Lurer litt på Lmm, har jo en ny liggende, men er ingen feil melding på den som står i nå.. å når eg koplet den i fra så gikk bilen omtrent ikke i det heletatt.. Når det gjelder slangene, så har eg alt skiftet den som går til resirk, den som går fra Wastegate til N75. Skal ut å kikke litt til i dag.. må bare komme med innspill! Skal oppdatere etterhvert som eg finner ut noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2008 Tror kansje eg har funnet løsningen.. har sjekket alt av slanger, å alle er fine. Men, la merke til at når eg koplet ut N75 ventilen så synker turbotrykks måleren helt til bunn på Vacum skalaen, altså -1. Mens når N75 er koplet til så har eg -0.8 Dette kan kansje være et tegn på at n75 i seg selv, leker? siden den har stått montert feil vei, dvs med den lange opp i wastegate slangen å dem to andre ned i innsuget å i den andre vakum slangen. Så selv om det ikke er feilmelding på den så kan vell Trykk delen av ventilen leke? elektronikken fungerer jo siden ventilen klikker. Vet ikke hvordan en slik ventil er oppbygd men om dette kan stemme så blir eg vertfall en lykkelig mann! Da eg får min nye N75 H ventil i neste uke Var bare en ting eg lurte på, hva er symptonene på en gåen Wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2008 setter en 5er på LMM .det problemet er jo ganske vanlig,samme symtomer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 14, 2008 selv om eg ikke har elektronisk feil melding på Lmm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 14, 2008 har du prøvd å bytte N75? Sjekk hva bilen lader med slangen til wastegate frakoblet... men pass på så den ikke kommer noe særlig over 1,2 bar over lengere periode.. Om ikke turbo er slitt skal den lett komme opp i 1,5 bar ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...