#1 Skrevet Januar 12, 2008 Då var første del av operasjonen etter infarktet utført. No følger vel en liten opprydding, samt lakkering før det nye "hjertet" blir satt inn Kan røpe såpass at det nye har litt flere "klaffer" enn det originale! " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2008 Aiai, ser bra ut! Du har ikke flere bilder av godbilen vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2008 Aiai, ser bra ut! Du har ikke flere bilder av godbilen vel? Det kommer i morgen eller mandag. Orker ikkje laste opp flere gjennom photobucket no, tar jo en liten evighet pr. bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2008 Så du bytter ut 10VT gromlyd mot 20VT trimbarhet? Hva var "dødsårsaken"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2008 Så du bytter ut 10VT gromlyd mot 20VT trimbarhet?Hva var "dødsårsaken"? Blir nok helst på grunn av bedre holdbarhet, men at den e lettere å trimme skader jo ikkje Kommer nok til å savne den "ujevne" gromlyden ja. Her er noen bilder som viser dødsårsaken: " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> Begynnte med å ta av bunnpannen og fant som bildet viser masse små metallbiter, og det var jo et dårlig tegn. Så også at tennpluggen til syl.3 var skadet, så då var det bare å begynne å skru. IGJEN. Årsaken til at ene ventilen endte opp med å stå "sveist" fast i stempelet, e trolig at den rett og slett har knekt og falt ned i sylinderen. Registerreimen var på sin plass og det var var ingen tegn på at den har håpet over noen tenner. Merkelige greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2008 Aiai, ser bra ut! Du har ikke flere bilder av godbilen vel? Her e hvertfall noen bilder. Flere kommer " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2008 Auda... Hvilken 20V motor setter du i nå? Planer om å godkjenne det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2008 Auda... Hvilken 20V motor setter du i nå? Planer om å godkjenne det? Blir fra bilen i bakgrunnen, en 94`S6. Hadde planer om å registrere bilen med originalmotoren, men no får eg satse på at det lar seg gjøre med 20v og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2008 Blir fra bilen i bakgrunnen, en 94`S6. Hadde planer om å registrere bilen med originalmotoren, men no får eg satse på at det lar seg gjøre med 20v og. Registrere? Har du ikke hatt skilt på denne enda? Du har jo hatt denne en god del år nå Skal nok la seg gjøre å få godkjent med AAN også, om ikke det hadde vært enda mere rett frem med en 3B motor som man finner igjen i RR urquattro... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2008 Det er vel en AAN motor da? Største motor i Urquattro chassiet originalt var RR motoren med 220hk, mens AAN har 230hk. Blir jo en runde med biltilsynet og SFOOR for å få dette godkjent. Kanskje noen andre i klubben som har papirer på en slik godkjenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2008 Registrere? Har du ikke hatt skilt på denne enda? Du har jo hatt denne en god del år nå Skal nok la seg gjøre å få godkjent med AAN også, om ikke det hadde vært enda mere rett frem med en 3B motor som man finner igjen i RR urquattro... Nei, ting tar tid vet du Har vært så mange andre baller i luften, som småungerr og hus osv. Sikkert flere som kjenner seg igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2008 Det er vel en AAN motor da?Største motor i Urquattro chassiet originalt var RR motoren med 220hk, mens AAN har 230hk. Blir jo en runde med biltilsynet og SFOOR for å få dette godkjent. Kanskje noen andre i klubben som har papirer på en slik godkjenning? Hvis det er snakk om de 10 ekstra hestene så ser ikkje eg det store problemet. Men eg tviler ikkje på at de statlige tilsynene med sine byråkrater kan finne på å slå seg vrang. Men har og hørt at biltilsynet på Voss har litt mer forståelse for at det av og til blir gjort et motorbytte og andre modifikasjoner på biler av forskjellige årsaker. Og i disse "miljøtider" må det vel være bedre med en litt mer moderne og mindre forurensende motor i bilen? Ikkje vet eg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 13, 2008 Er vel bare en formalitet å få godkjendt en ur med den motoren. Den ser vanvittig strøken ut den bilen din! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 13, 2008 Er vel bare en formalitet å få godkjendt en ur med den motoren. Den ser vanvittig strøken ut den bilen din! Takk! Den begynner å bli bra, men må dessverre ha den på lakkering igjen. Han som lakkerte den brukte litt for lite lakk her og der, så filleren og grunningen "lyste" igjennom. Men har lovet å ta det opp igjen, og eg har ikkje betalt endå, så det ordner seg vel. Og hvis en ser nøye på f.eks tanklokket kan en se noe fargeforskjell. Men bilen ble blank, det skal han ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 13, 2008 En liten liste over hva som er gjort/skal gjøres med bilen: - sandblåst og grunnet fronten/deler av motorrom, og der det var nødvendig under og ellers på bilen - motor ble fullstendig overhalt (uten at det hjalp noe særlig) - alt drivverk og understell er sandblåst/slipt rent og grunnet+lakket - ny clutch - nytt clutch-hus - nye hjulagre montert - nye fjærbeinslagre montert - alle foringer skal byttes, powerflex på bærearmene, originale ellers (holder på med dette nå om dagen) - gule koni montert og justert - h&r 30mm senkefjærer montert - ny frontrute montert - panser byttet pga rust (bilen ellers var det kun overflaterust, bortsett fra et hull i ene kanalen og noe under dørene) - ny dekor har blitt anskaffet/laget - noen mansjetter på drivaksler er byttet - bremsecalipere er overhalt - nye klosser, skiver og bremserør - nye radiatorer (2 stk originalt) - nye OZ racing 17" m/ 215/40 goodyear eagle F1 ligger og venter på å bli brukt - det meste av deler under bilen og i motorrom er blitt overhalt - bilen har og blitt pusset og sparklet + grunnet og lakkert (dette må som nevnt gjøres om igjen ) Det neste blir: - omlakkering (igjen ) - lettere service på S6 motor + montere denne og ledningsnett i bilen - overhale diff. bak (lekker litt olje) - overhale diffsperre system/styring - anskaffe endeledd/styreledd venstre side bak (hvis noen har noe brukbart å selge så hadde eg blitt glad ) + sikkert endel mer som eg ikkje kommer på akkurat no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 15, 2008 Kanskje jeg må ut å ta en titt... Kjekt med disse bilen vet du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 15, 2008 Kanskje jeg må ut å ta en titt... Kjekt med disse bilen vet du Det må du gjøre vet du. Lenge siden sist forresten! Og hvilken doning kjører denne karen for tiden? Noe med turbo og femmer regner eg med?! Nesten alltid kjekt med disse bilene ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 17, 2008 Noen bilder av erstatningen, og noen flere av bilen: " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> Og et par av de nye hjulene " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 17, 2008 Ka som feiler denne S4'en da? Hadde vel vært endel penger spart på å solgt den og heller kjøpt en 3b motor utenom vil eg tippe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 17, 2008 Ka som feiler denne S4'en da? Hadde vel vært endel penger spart på å solgt den og heller kjøpt en 3b motor utenom vil eg tippe? Den S6`en feilte det i utgangspunktet ingenting, men når den norske stat skulle ha 90.000,- eller mer for et par skilter til den så ble den delebil istedet! Men eg kan bruke mye av delene på andre biler og, + at det fulgte fine 18" felger med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 28, 2008 Då var nye foringer presset og montert på plass, understellet skrudd på bilen og ikkje minst nye hjul montert " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 29, 2008 Bra dette der! MEN, bilen må slippes nærmere bakken;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 29, 2008 Litt sent men du bør bruke grafiti fett når du setter inn forringer ikke kobberfett. Bare et tips til neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 29, 2008 Bra dette der! MEN, bilen må slippes nærmere bakken;) Ser litt høyere ut på bildene en den gjør i "virkeligheten". Men tror det kommer seg når eg får bygget litt ut med noen spacere, skjermene e no hvertfall brede nok Og regner med at den siger litt foran når motoren kommer i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 29, 2008 Litt sent men du bør bruke grafiti fett når du setter inn forringer ikke kobberfett. Bare et tips til neste gang Har hørt litt delte meninger akkurat der, men det fettet som er brukt på bærearmsforingene er det som fulgte med i pakken fra powerflex, så eg regner med at det e go knall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...