#1 Skrevet Januar 13, 2008 Er et skudd i blinde, men prøver likevel.. Venter levering av senkefjører til familieracern ( Voyager`n ) neste uke, men sliter selvsagt med bladfjører bak. Noen som har peil på hvor jeg kan få tak i kurante måter å senke den bak på? Nå skal den ikke mer enn 40mm ned foran, så den må iallefall ikke mer ned enn det bak. Da regner jeg med montering av bladfjøra over "akslingen" blir for mye? Hvordan funker disse senkebrakettene? Tipper det koster litt for nye, kortere bladfjører, om i det hele tatt mulig å få tak i til denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2008 Er et skudd i blinde, men prøver likevel.. Venter levering av senkefjører til familieracern ( Voyager`n ) neste uke, men sliter selvsagt med bladfjører bak. Noen som har peil på hvor jeg kan få tak i kurante måter å senke den bak på? Nå skal den ikke mer enn 40mm ned foran, så den må iallefall ikke mer ned enn det bak. Da regner jeg med montering av bladfjøra over "akslingen" blir for mye? Hvordan funker disse senkebrakettene? Tipper det koster litt for nye, kortere bladfjører, om i det hele tatt mulig å få tak i til denne bilen. Skal du senke bilen bak, så må du i tilfelle bygge i mellom fjør og aksel. Ikke legge fjøra oppå akslingen. Da heiser du jo bilen med ca 10cm (tilsvarende diameter på akslingen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2008 Jeg ser nå at jeg skrev helt feil... Bladfjøra ligger originalt over, så jeg mente selvsagt under.. Ups Men, da igjen blir den jo alt for lav, hvis jeg flytter bladet fra over akslingen til under.. Og da funker det vel heller ikke med braketter, siden bladdritten ligger OVER? Noen som smir bladfjører her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2008 det går å ta den litt i ei valse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2008 Mulig det funker også ja... Men, etter et lite tips lurer jeg på om ikke jeg skal få laget meg noen braketter og enkelt og greit flytte hele navet litt opp. Fanken ta at den ikke bare kunne liggi under akslingen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2008 Mulig det funker også ja... Men, etter et lite tips lurer jeg på om ikke jeg skal få laget meg noen braketter og enkelt og greit flytte hele navet litt opp. Fanken ta at den ikke bare kunne liggi under akslingen da Legg de under og lag deg nye (lengre) festearmer til tilpasset høyde. Du kan også bøye/valse fjørene slik at du får mere krumming på de i tillegg. Ps. festearmen er de som går i fra fjøra til karosseriet vanligvis i bakkant på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2008 Eller enkelt og greit legge mellom klosser på 40mm og kjøpe lenger strekk band.. Da senker du bilen bak uten at d blir farlig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2008 Eller enkelt og greit legge mellom klosser på 40mm og kjøpe lenger strekk band.. Da senker du bilen bak uten at d blir farlig:) Hvis jeg legger 40mm klosser mellom så vil den jo bli 40mm høyere iom bladfjøra ligger over akslingen.. Hadde den bare ligget under hadde det ikke vært noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2008 Du kan jo skimse opp imellom bladene, da blir spennet i fjøra mindre, noe som igjen gjør at bilen synker lengre ned. Men på en annen side, så blir den jo mere "svæmpig" av det også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2008 helge fredriksen gjorde slik med sin caddy;) ser jo ut til å fungere veldig bra, den brakketen der senker rundt 40mm tror jeg det var han sa=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2008 helge fredriksen gjorde slik med sin caddy;) ser jo ut til å fungere veldig bra, den brakketen der senker rundt 40mm tror jeg det var han sa=) Jupp, var det jeg refererte til her, fikk en PM av han tidligere. Men ellers takk for tipset Lurer på om jeg må gå for denne løsninga. (...)etter et lite tips lurer jeg på om ikke jeg skal få laget meg noen braketter og enkelt og greit flytte hele navet litt opp(...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2008 helge fredriksen gjorde slik med sin caddy;) ser jo ut til å fungere veldig bra, den brakketen der senker rundt 40mm tror jeg det var han sa=) Er ikke min bil da. Er jo gamlingen sin Steve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2008 Er ikke min bil da. Er jo gamlingen sin Steve kunne vel ikke jeg lukte vel>=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...