El.nett på AAN. Med bilder

Anbefalte innlegg

Driver å kobler opp ledningsnettet i min type 85 90.

Har tenkt å kjøre ledningsnettet helt separat fra det andre nettet i bilen slik at det ikke blander seg sammen.

Men det er noen kontakter jeg funderer på hvor skal hen.

I motorrommet:

Bilde nummer 1 er av en kontakt som kommer ut ca mellom sirkulasjonspumpa og tomgangsregulatoren.

Bilde nummer 2 er av en kontakt som går videre forbi vanntempsensoren bak over svinghjulet.

Bilde nummer 3 kommer ut like etter coiler\veiv\svinghjul og bankesensorer.

ellnett004.jpg

ellnett016.jpg

ellnett017.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inne i bilen:

Bilde nummer 1: Disse 2 kontaktene kommer ut først etter ECU sokkelen.

Bilde nummer 2:Disse har jeg ikke peiling på hva jeg skal gjøre med enda. Noen som vet hva det er? mulig det er noe relesokler?

ellnett006.jpg

ellnett009.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og til sist er det denne.

I skjemaet på SJMautotechnik.com fant jeg ut at det er PIN 28 Oxygensensor. Hva skal jeg gjøre med den? Ledningen kommer ut mellom motor og torpedoveggen.

Er det det som er lambda? Skal bruke bredbåndslambda

oxygen.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde 3 i motorrommet er vel til tomgangsreg.?

Bilde 1 inni bil er vel til maf? den kontakta til høyre altså.

Alle de firkanta kontaktene inni bilen henger bare løst på min, men jeg har jonusnett da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv koblet opp aan i type85, og ikke alle kontaktene i motor rommet er i bruk på min.

den nederste er til lambda ja.

ser du her, så ser du hva som må til for å få start. jeg har også koblet aan nettet for seg selv

pin 13(l-wire) og pin 55(k-wire) til diagnose

jeg har fire releer på de fire ledningene (i alt 4 ledninger med den til strøm til bensinpumpe) (og en enkel sikrings boks der hver av ledningene er koblet til hver sin sikring) + et start relee som gjør att alle releene slår inn når jeg drar på starteren.

disse skal ha strøm

pin 18

pin 27

pin 37

pin 24 er jord til ecu, bør jordes godt.

pin 3 er til bensinpumpe relee

pin 40 er til turteller

de kontaktene du har bilde av der (inne i bilen) er vel til diverse eletrisk på s4/s6. mine er ikke i bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fire releer på de fire ledningene (i alt 4 ledninger med den til strøm til bensinpumpe) (og en enkel sikrings boks der hver av ledningene er koblet til hver sin sikring) + et start relee som gjør att alle releene slår inn når jeg drar på starteren.

OK. Ble klokere nå.

Men jeg skjønte ikke helt det siste der. Du har et rele som trigger alle de fire releene når du drar den på starteren?

Vil ikke det si at de 4 releene mister strømmen så fort du slipper starteren?

Du mente vel tenningen i stedet for starteren?

Og hvor store sikringer har du på de 4 ledningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Ble klokere nå.

Men jeg skjønte ikke helt det siste der. Du har et rele som trigger alle de fire releene når du drar den på starteren?

Vil ikke det si at de 4 releene mister strømmen så fort du slipper starteren?

Du mente vel tenningen i stedet for starteren?

Og hvor store sikringer har du på de 4 ledningene?

når tenninga står på hakk to, står det strøm på de 4 releene(trenger vel ikke 4 releer, jeg har også andre ting på de releene), når jeg drar på starteren kobler det "start releet" inn og trigger de 4 releene så det skal komme strøm der også når starteren går.

tror jeg brukte 10a sikringer, men om det er riktig vet jeg ikke. det kan du jo evt bare sjekke opp.

til bensin pumpa brukte jeg et orginal relee fra s4/s6, er egen ledning fra ecu som skal innpå det releet. koster 250kr på møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaok. Da er det ikke så viktig, for jeg har tenningen på nøkkelen. Denne trigger et rele som gjør at jeg kan dra starteren via en knapp. Dermed har ECU strøm når jeg drar starteren uansett. Var slik da jeg kjøpte bilen.

Du har ikke tilfeldigvis delenummeret på det bensinpumpereleet? Finner det ikke i ETKA:S

På de andre bruker du vanlige 4 pins releer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4D0 951 253 er nr til releet

og ja, vanlig 4 kontakt relee på de andre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange takk for hjelpen. Da er ihverfall ledningsnettet så og si i boks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.