Anbefalte innlegg

Jeg har montert turbo fra Kerma i min 2000 Passat tdi. Det er en lettere oppgradert versjon. Jeg hadde en "hobbymekaniker" til å bytte for meg. Det ble byttet olje og oljetilførselsrør, og han sørget for å få fram olje før oljereturen ble montert.

 

Først ga den ikke noe trykk, men vi fant etterhvert ut at slangen til magnetventilen ikke var skikkelig på. Bilen ble kjørt et stykke uten slangen til magnetventilen på. Når den var på plass, gikk bilen bra. Litt tydelig turboplystring, men det tilskrev jeg manglende deksler

 

I dag er jeg redd det kan se ut som gleden ble kortvarig. Det er, etter at kona kjøre noen mil, en høylytt "hvining" og det virker som lyden "sperrer/vibrerer" med mye turtall, og det drar veldig dårlig. Jeg kan ikke se at noen slanger er hoppet av.

 

Jeg skal åpne å kjenne på den i morgen, men frykter at det er noe alvorlig galt.

 

Er det noen tips om hvor jeg kan begynne for å finne ut hva jeg bør gjøre, og helst finne årsaken til at den skar seg?

 

Kan det at jeg har kjørt uten magnetventil ha skadet turboen?

 

Er det bare å innse at den sannsynligvis er gåen, og montere en ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.