#1 Skrevet September 15, 2004 Noen som kan fortelle meg forksjell på disse to kassene? Vet at 020 sannsynligvis er fra MK1 GTI rabbit, og har vel da hørt at 02A kasse (som jeg ikke vet hvor/modell kommer fra) skal gå fint på plass under en MK1 Gti. Og da selvsagt være endel sterkere. Noen som har noe mere innfo? PS! anntar 020 og 02A referer til første siffer på delenummer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2004 Opprinnelig postet av Rune Wilthil Noen som kan fortelle meg forksjell på disse to kassene? Vet at 020 sannsynligvis er fra MK1 GTI rabbit, og har vel da hørt at 02A kasse (som jeg ikke vet hvor/modell kommer fra) skal gå fint på plass under en MK1 Gti. Og da selvsagt være endel sterkere. Noen som har noe mere innfo? PS! anntar 020 og 02A referer til første siffer på delenummer?? Ene er golf pre 94 med stag overføring på girene og den andre er golf 94-> + endel andre vw med vaieroverføring... Kassene har like fester men giringen styres med henholdsvis vaier og stag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2004 Så det vil si at en 02A kasse er med vaier overføring? Mye fuss og få dette over på en MK1 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2004 Opprinnelig postet av Rune Wilthil Så det vil si at en 02A kasse er med vaier overføring? Mye fuss og få dette over på en MK1 da? VR6 har o2A kasse. Med da henholdsvis forskjellige utvekslinger på forskjellige modeller. Men jeg tror kassa skal være litt for brei for å gå nedi mk1. En på jobben fablet om å putte VR6 ned i mk1, men kassa gikk borti, så han droppet hele prosjektet. Men G-60 og noen TDI modeller også har 02A, og det er jo noen MK1 G60 her til lands.. Kansje kassa passser da du skal ha nedi en 1.8 og ikke 2.8... At 2.8 bygger litt mere ut, så kassa får dårligere plass. Spekulasjoner fra min side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2004 Må forske litt på dette!! Skulle vel være noen som har gjort dette før vil jeg tro. Har fått et tilbud fra england på ferdig "ombygget" (sier ikke noe om hva ombygg er) 02A kasse med en "Limited slip diff". Og evt da en noe høyere slutt utv. etter ønske. Men de sier som sagt ikke noe om hva denne ombyggingen er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2004 Fikk nettopp litt info på en mail. Det må byttes følgende: Kasse (selvsagt..), svinghjul og klutsh, starter, pedal-feste, og gir-stang feste? Også fått vite at disse kassene er og finne på passat 88-93. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2004 Husk at 02A kassa også har hydraulisk clutch... Hva motor skulle du bruke? Tenkte på det med drivakslinger også. Om de passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2004 Alle Passat B3 og B4 (dvs 88-97) og alle Corrado bruker også 02A kasse, da blir det plutselig litt større utvalg når du er på leting etter girkasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2004 Opprinnelig postet av Kristian Pettersen VR6 har o2A kasse. Med da henholdsvis forskjellige utvekslinger på forskjellige modeller. Men jeg tror kassa skal være litt for brei for å gå nedi mk1. En på jobben fablet om å putte VR6 ned i mk1, men kassa gikk borti, så han droppet hele prosjektet. Men G-60 og noen TDI modeller også har 02A, og det er jo noen MK1 G60 her til lands.. Kansje kassa passser da du skal ha nedi en 1.8 og ikke 2.8... At 2.8 bygger litt mere ut, så kassa får dårligere plass. Spekulasjoner fra min side. G60 vaier kasse passer fint i golf 1.... Å bygge om til vaier i golf 1 er litt jobb men for all del ikke umulig,ang hydr clutch er vel det værre da man må inn med bremsesylinder fra en G60 el. lignende men det er fullt mulig å bygge om vanlig clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2004 må jo tenke litt på hva som er lettest og få tak i også. Vil vel kanskje tro at en G60 kasse ikke er av de letteste. Motor ja, snuser på en nå med 1,8 16V maskin. men syntes den er litt dyr. Dog er bilen meget bra. Motor betyr egentlig lite, da jeg har en 2,0 16V selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...