Golf Mk3: Justering av Clutch?

Anbefalte innlegg

Hvordan justerer jeg clutchen? begynner å ta veldig langt ute nå...

en detaljert beskrivelse med bilder hadde vært toppers! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg er sikker ville jeg trodd den var selvjusterende.

 

Hvis den er det og begynner å bli så dårlig er nok bytte av clutch eneste alternativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er ikke selvjusterende(94 mod.)... Du ser om det er en slik stor (svart) ting som er på waieren fra girkassa...

 

Om du vrir til høyre så tar den lengere ute

Om du vrir til vensre så lengere inne, men vær forsiktig med det om den er slitt...

 

Har selv problemer fra 1.-2. om jeg kjøre hardt (152'km.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er din en GL modell, eller her det ikke noen forskjell på Gl og Cl når det gjelder clutch? ifølge Gunnar så var den selvjusterende men den kunne tulle litt... og hvordan kommer jeg til girkassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dere tolker selvjusterende som automatisk justering, så har jeg det IKKE

Om det er en ting som blir justert med manuelt, så her jeg det.

 

Jeg har en GL, en kompis av meg har en golf 1,3 CL og den er automatisk justering mener jeg på.

 

Du ser girkassa på høyreside, du ser det er en waier som står i spenn med en slik ting/arm

 

Bytt clutch om ikke du får justert mere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, jeg får ta en titt, er ikke akkurat født med olje på henda.. fungerer best som bildekoratør :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mors 1994 Vento 1.8 (ABS-motor) har selvjusterende clutch. Dette har jeg kontrollert pga den tar fryktelig langt ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du justert den på noen måte eller tar den fremdeles fryktelig langt ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke justert på noen måte, så clutchen må nok byttes i ikke altfor fjern framtid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det jeg er redd for... har litt for mange ting som burde ha blitt fikset.

 

- Hjullagre 3stk, må gjøres for å få eu godkjent.

- Clutch, burde vært byttet.

- Girkasse burde vært overhalt evt. byttet grunnet slitt synk. 2'dre gir.

- Den burde også vært tectylert før vinteren.

- Skifte front rute, fjerne rust roser over frontvindu..

 

jaja, lommeboka blir fort tom for en lærling med 50kr timen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tectylbehandl den selv.... Jeg gjorde det på min, kosta ca. 120 1liter tectyl...

Ble bra, men det var mye arbeid

 

Kjørte bilen på 2 paller, brukte autorens og høytrykkspyler, tørka i 1-2 dager i steikane sol.... wolla

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle Golf 3 med 020 kasse har selvjusterende vaier(1,8 , 2,0 8v og 1,9Tdk)

 

Kilde: Haynes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan klarer den å selvjustere seg? Noen som kan komme med en kort forklaring? Er det noe fjærtull som jobber eller er det noe annet lurt noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe "fjærtull som jobber" ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.