#1 Skrevet September 15, 2004 Hvordan justerer jeg clutchen? begynner å ta veldig langt ute nå... en detaljert beskrivelse med bilder hadde vært toppers! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2004 Uten at jeg er sikker ville jeg trodd den var selvjusterende. Hvis den er det og begynner å bli så dårlig er nok bytte av clutch eneste alternativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2004 Min er ikke selvjusterende(94 mod.)... Du ser om det er en slik stor (svart) ting som er på waieren fra girkassa... Om du vrir til høyre så tar den lengere ute Om du vrir til vensre så lengere inne, men vær forsiktig med det om den er slitt... Har selv problemer fra 1.-2. om jeg kjøre hardt (152'km.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2004 er din en GL modell, eller her det ikke noen forskjell på Gl og Cl når det gjelder clutch? ifølge Gunnar så var den selvjusterende men den kunne tulle litt... og hvordan kommer jeg til girkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2004 Om dere tolker selvjusterende som automatisk justering, så har jeg det IKKE Om det er en ting som blir justert med manuelt, så her jeg det. Jeg har en GL, en kompis av meg har en golf 1,3 CL og den er automatisk justering mener jeg på. Du ser girkassa på høyreside, du ser det er en waier som står i spenn med en slik ting/arm Bytt clutch om ikke du får justert mere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2004 ok, jeg får ta en titt, er ikke akkurat født med olje på henda.. fungerer best som bildekoratør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2004 Min mors 1994 Vento 1.8 (ABS-motor) har selvjusterende clutch. Dette har jeg kontrollert pga den tar fryktelig langt ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2004 fikk du justert den på noen måte eller tar den fremdeles fryktelig langt ute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2004 Fikk ikke justert på noen måte, så clutchen må nok byttes i ikke altfor fjern framtid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2004 er det jeg er redd for... har litt for mange ting som burde ha blitt fikset. - Hjullagre 3stk, må gjøres for å få eu godkjent. - Clutch, burde vært byttet. - Girkasse burde vært overhalt evt. byttet grunnet slitt synk. 2'dre gir. - Den burde også vært tectylert før vinteren. - Skifte front rute, fjerne rust roser over frontvindu.. jaja, lommeboka blir fort tom for en lærling med 50kr timen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 16, 2004 Tectylbehandl den selv.... Jeg gjorde det på min, kosta ca. 120 1liter tectyl... Ble bra, men det var mye arbeid Kjørte bilen på 2 paller, brukte autorens og høytrykkspyler, tørka i 1-2 dager i steikane sol.... wolla 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 17, 2004 Alle Golf 3 med 020 kasse har selvjusterende vaier(1,8 , 2,0 8v og 1,9Tdk) Kilde: Haynes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 17, 2004 Hvordan klarer den å selvjustere seg? Noen som kan komme med en kort forklaring? Er det noe fjærtull som jobber eller er det noe annet lurt noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 17, 2004 Det er noe "fjærtull som jobber" ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...