Trenger man å bruke kondensfjerner på innsprøytningsmotorer?

Anbefalte innlegg

Trenger man å bruke kondensfjerner på dagens innsprøytningsmotorer?

Eller andre stoffer som QMI, blåsprit /rødsprit eller andre lurerier for å slippe å oppleve at drivstofftilførselen blir tettet igjen av is.

Husker det var problem tidligere med forgassermotorer, men den tiden er stort ett over.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde QMI på min tdi passat.

Den har tydeligvis renset systemet godt da det etter bare 1,5 tank diesel begynte filteret å gå tett. Motoren kuttet under belastning, noe den ikke har gjort etter filterbytte, heller aldri før QMI ble tilsatt. Filteret som stod i har kun gått 36000km på 1,5 år(skal byttes hver 60k)

Vet ikke om det er nødvendig, men ga resultat her ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man er litt påpasselig og ikke kjører rundt med veldig lite bensin i tanken om vintern, fyll full tank hver gang og ikke kjør til det nesten er tomt, slipper man de problemene med kondens, min erfaring iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondensfjerner på en innsprøytningsmotor kan i verste fall (les veldig sjelden) føre til at den kondensen som er i bensinen følger med bensinen helt frem til dysene,der det kan "forsteine" seg og tette til dysene. Ergo kan det like så godt føre til større problemer. :)

Det beste er å ha tanken noenlunde full så godt det lar seg gjøre på vinterhalvåret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at det frøs i forgassermotorer, var at når bensinen ble forstøvet, ble dysa og gasseren svært kald, og til slutt tettet venturien seg. Vært med på det _mange_ ganger.. :P Har ennå tilgode å oppleve en innsprøytningsmotor med kondensproblem!

Det ble sagt at Jet (som i hvertfall før fraktet bensinen fra Sverige) hadde kondensfjerner på bensinen sin, pga lang transportvei på tanker som ble tømt over tid. (eller noe deromkring) Jeg fikk uansett mye mindre problemer med ising når jeg gikk over til Jet-bensin..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.