Anbefalte innlegg

Når jeg starter bilen, så går den ikke i gir.. Da er den liksom "sperret" på alle girene..

Når jeg prøver å starte den i første gir (med clutchen inne) starter den men høres ut som den slurer..

Når jeg gir på hakker den (egentlig uansett gir) men på lave turtall.. Over 3-3500 går den greit (bedre)..

Den er vanskelig å få i gir under kjøring, men så lenge motoren er av går det HELT fin å gire..

Glir LETT i alle girene som om ingenting skulle vært skjedd når motoren ikke er i gang..

Noen som har noen innspill/råd til dette ?

Mvh Joakim:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 02 passat hadde jeg samme problem med å få den i gir, der var det kun olja på girkassa som var gammel. Bytta olje og da ordnet det seg.

 

Det kan være flere ting som gir problem med giringa/utløsing av clutch:

Olje på lamellen,(Lekkasje fra bakre simmering på veiv eller fremre simmering girkasse) da kan den henge på selv om du trår inn pedalen.

Slitt clutch gir mye støv som kan legge seg på stjerna, dermed kan lamellen gli dårlig over stjerna på girkassen og henge på litt. Stjerna kan også ha fått litt overflaterust som kan gjøre at det glir tregt.

 

Luft i hoved/slavesylinder eller lite olje i systemet/oljelekkasje hvis du har hydraulisk clutch-overføring

 

Sjekk også hvor mye dødgang du har på pedalen, blir den for stor vil ikke clutchen løse ut ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. For jeg har selv merket at ved pådrag så er det lugging og ikke det "vanlige" problemet.. Det med at når man gir gass så går turtallet høyere enn gassresponsen (om noen skjønner hva jeg mener)..

Men er det normalt med lugging ved evt slitt clutch ?

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg starter bilen, så går den ikke i gir.. Da er den liksom "sperret" på alle girene..

Når jeg prøver å starte den i første gir (med clutchen inne) starter den men høres ut som den slurer..

Når jeg gir på hakker den (egentlig uansett gir) men på lave turtall.. Over 3-3500 går den greit (bedre)..

Den er vanskelig å få i gir under kjøring, men så lenge motoren er av går det HELT fin å gire..

Glir LETT i alle girene som om ingenting skulle vært skjedd når motoren ikke er i gang..

Noen som har noen innspill/råd til dette ?

Mvh Joakim:)

 

dette som du skriver her, minner meg om en her på forumet med en rs2. fra Bergensområdet....

han hadde samme symptoner hørtes det ut som. det viste seg å være cluchen som var ødelagt og måtte byttes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok vi får se da..

Jeg har no bestilt ny clutch nå, så vi får se hvordan det går :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.