#1 Skrevet September 15, 2004 Vil en girkasse fra en KV motor passe på en 7A motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2004 7a er en rekke femmer. Dersom kv er en rekkefemmer, vil girkassen passe. Tommelfinger regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2004 kv er rekkefemmer om jeg husker riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2004 Jeg er lat idag. Gadd ikke å sjekke. Men da skal den passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2004 Motoren han har nå er en 2.3 10V, men den han muligens skal ha er 2.3 20V. Heller hur Kenneth? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2004 KV er rekke femmer ja. satt en sånn i min coupe quattro 85. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2004 Motorene det er snakk om her er rekkefemmere ja. Har bare hørt noe om at det var et svinghjul og noe clutch greier som ikke alltid passet helt over ens... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2004 har satt inn en UR motor i min. type WR, den passe rett i, no problem... femmer er golåt!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2004 Når det gjelder motorblokk mot girkasse så er det slik at femmer passer mot femmer, firrer passer mot firrer. Femmer blokk mot firrer kasse passer ikke, ei heller firrer blokk mot femmer kasse. Clutchen må ofte tilpasses med andre deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2004 Alle femmer motor/girkasser passer mot hverandre, men det finnes litt forskjellige løsninger på clutch-opplegg, så der må man ofte trikse litt. Jeg er 99% sikker på at en 7A passer rett på den girkassen du har, men du trenger ny clutch uansett siden den da blir 240 mm, ikke 228 som du har nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2004 Takk for all infoen sålangt! Hvis noen skulle komme på andre ting som var kjekt å huske på så er det bare å fyre løst. Men akkurat nå er det litt usikkert hvilken girkasse jeg skal bruke til motoren, Quattro kasse eller vanlig kasse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 17, 2004 Kan man bruke quattro kasse på FWD uten å måtte forandre noe mer? Bruke quattro kassa som FWD kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 17, 2004 Nei, det går ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 17, 2004 For alt jeg vet kan det jo hende jeg kliner til med noe godsaker i gulvet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...