#1 Skrevet Januar 14, 2008 Lurte på hvor mye originale råder i min AHK V8 tålte sånn ca.Tok kontakt med 034,siden de selger h råder til V8.Javad sa at originale fint tålte 600 ft/lbs. Og det er jo faktisk ganske så mye. Regner man over i nm,blir det 600*1,356=813,6 nm. Hadde ikke trodd det egentlig. Noen synspunker på det?? Noen som har hørt eller har annen erfaring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2008 ikke mange... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2008 tja, du kan jo ta de ca 800Nm og dele på 8 råder så får du ca 100 Nm pr. råde. Dette er vel litt høyere enn de anbefaler på 4 og 5syl motorene. ca 800Nm kan sikkert være en ok begrensning, men det skal kun et par ørsmå tenningsbank på en høyt belastet motor for å bøye eller knekk råder, derfor er det greit med litt sikkerhetsmargin. *litt lett synsing* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2008 Ja det er ikke snakk om å komme opp i sånne tall i det hele tatt. Det var for å finne ut om de tålte en økning fra originale 400nm til en rundt 550-600 kanskje høyest med presse. Hvis ikke hadde de blitt byttet eller kommer mulig til det for å være på den sikre siden. De som blir solgt hos 034 tålte 1000 ft/lbs. Takker for innspill her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2008 Jeg vil tro du kan finne mye informasjon rundt det å trimme audi V8 med og uten turbo på 034motorsport sitt forum. Sist gang jeg var inne å leste der var det mye interessant lesning. http://www.motorgeek.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...