Anbefalte innlegg

Lurte på hvor mye originale råder i min AHK V8 tålte sånn ca.Tok kontakt med 034,siden de selger h råder til V8.Javad sa at originale fint tålte 600 ft/lbs. Og det er jo faktisk ganske så mye. Regner man over i nm,blir det 600*1,356=813,6 nm. Hadde ikke trodd det egentlig.

Noen synspunker på det?? Noen som har hørt eller har annen erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, du kan jo ta de ca 800Nm og dele på 8 råder så får du ca 100 Nm pr. råde. Dette er vel litt høyere enn de anbefaler på 4 og 5syl motorene. ca 800Nm kan sikkert være en ok begrensning, men det skal kun et par ørsmå tenningsbank på en høyt belastet motor for å bøye eller knekk råder, derfor er det greit med litt sikkerhetsmargin.

*litt lett synsing*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ikke snakk om å komme opp i sånne tall i det hele tatt. Det var for å finne ut om de tålte en økning fra originale 400nm til en rundt 550-600 kanskje høyest med presse. Hvis ikke hadde de blitt byttet eller kommer mulig til det for å være på den sikre siden.

De som blir solgt hos 034 tålte 1000 ft/lbs.

Takker for innspill her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro du kan finne mye informasjon rundt det å trimme audi V8 med og uten turbo på 034motorsport sitt forum. Sist gang jeg var inne å leste der var det mye interessant lesning. http://www.motorgeek.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.