Bytte/utskifting av dørhåndtak på 95 mod Passat

Anbefalte innlegg

Hei. vi har en 95 mod VW Passat,hvor ALLE dørhåndtakene har takket for seg.

Kan noen med gode forklaringsevner fortelle meg om dette er en vanskelig sak å få bytta ut?

Hvordan skifte?

Har bestillt 4 nye på NBS. Bilen har sentrallås.

Takker for event svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. vi har en 95 mod VW Passat,hvor ALLE dørhåndtakene har takket for seg.

Kan noen med gode forklaringsevner fortelle meg om dette er en vanskelig sak å få bytta ut?

Hvordan skifte?

Har bestillt 4 nye på NBS. Bilen har sentrallås.

Takker for event svar:)

Heisann!

Med forbehold om at det er samme patent på passat fra 95 som det er på min gamle fra 91, så er det en enkel sak..

Når du åpner døren sitter det en skru med stjernehode rett innenfor dørkanten rett i bakkant av håndtaket.. Denne skruer du ut, da vil håndtaket løsne, og du kan dytte det litt forover... Deretter kan du lirke det ut, først i bakkant, så svinge det ut og ta det av... Sitter i en slags "krok" i fremre innfesting..

Motsatt rekkefølge inn igjen...

Plukker de av et par ganger i året på min... Rengjør de og smører de opp igjen... Da slipper man problemer med treghet og evt knekking av håndtakene... Med et syntetisk smøremiddel, td med PTFE, så blir problemet med frosne dørlåser også borte.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg takker og bukker så meget for svaret:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.