Turbo trykket detter vekk.

Anbefalte innlegg

Har problemer med å holde turbo trykket på min A6 1,8 tsq, motoren det dreier seg om er en 1,8t 180 hk (AJL) den har SKN chip å skal ha 224 hk ca nå.

Problemet ligger i kjøring på tungt gir å fuldt gasspådrag da turboen jobber som f... kommer opp rundt 120-130 km/t detter trykket bort å har følelse av at motoren ikke vil gi mer. kann dette være westgaten som ikke klarer å holde trykket etter chipingen? dette er iallefall min løsning, noen andre som har vert borti det samme?

Hva kan eventuelt gjøres for å få tilbake draget på motoren over hele registeret?

Må jeg til med ny westgate?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem. Drar bedre på 3/4 gass enn på full gass, ihvertfall på høyt turtall. Virker som noe tåler ladetrykket opp til et hvist punkt, men så slipper det opp. Tenkte defekt dump, men kan jo være wastgate også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være den originale resirken som bør byttes ut.

Eller en liten lekkasje/sprekt slange..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor map er det på disse??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke følelsen av at turboen ikke klarer å holde ladetrykket, når en kommer opp i turtallsområdet, pga den rett og slett ikke klarer å levere mer? (K03 turboene er ikke store)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke følelsen av at turboen ikke klarer å holde ladetrykket, når en kommer opp i turtallsområdet, pga den rett og slett ikke klarer å levere mer? (K03 turboene er ikke store)

Det tror jeg også! Har hørt denne forklaring fra flere hold!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men min er helt orginal...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider