Turbo trykket detter vekk.

Anbefalte innlegg

Har problemer med å holde turbo trykket på min A6 1,8 tsq, motoren det dreier seg om er en 1,8t 180 hk (AJL) den har SKN chip å skal ha 224 hk ca nå.

Problemet ligger i kjøring på tungt gir å fuldt gasspådrag da turboen jobber som f... kommer opp rundt 120-130 km/t detter trykket bort å har følelse av at motoren ikke vil gi mer. kann dette være westgaten som ikke klarer å holde trykket etter chipingen? dette er iallefall min løsning, noen andre som har vert borti det samme?

 

Hva kan eventuelt gjøres for å få tilbake draget på motoren over hele registeret?

 

Må jeg til med ny westgate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem. Drar bedre på 3/4 gass enn på full gass, ihvertfall på høyt turtall. Virker som noe tåler ladetrykket opp til et hvist punkt, men så slipper det opp. Tenkte defekt dump, men kan jo være wastgate også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være den originale resirken som bør byttes ut.

Eller en liten lekkasje/sprekt slange..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor map er det på disse??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke følelsen av at turboen ikke klarer å holde ladetrykket, når en kommer opp i turtallsområdet, pga den rett og slett ikke klarer å levere mer? (K03 turboene er ikke store)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke følelsen av at turboen ikke klarer å holde ladetrykket, når en kommer opp i turtallsområdet, pga den rett og slett ikke klarer å levere mer? (K03 turboene er ikke store)

 

Det tror jeg også! Har hørt denne forklaring fra flere hold!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men min er helt orginal...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke følelsen av at turboen ikke klarer å holde ladetrykket, når en kommer opp i turtallsområdet, pga den rett og slett ikke klarer å levere mer? (K03 turboene er ikke store)

 

Jo, det er sant.. Men som han ene karen sier "bilen går bedre på 3/4 gass" så vil jeg holde en knapp på resirken faktisk.. For når han letter litt på gassen og trykket går litt ned, så kan det være nok til at resirken da klarer å holde tett, ergo bilen går bedre på 3/4 gass, enn på full gass : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit at k03-snurra er liten, men at den skal bynne å gi seg på 120-130km/t i 5.gearet (rundt 3000 o/min kanskje) er vel heller tvilsomt : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trur jeg starter med det billigste å skifter ut resirken, men om jeg skal til med en ny og større turbo hva er så det beste alternativet?

 

Er det mulig å bare trøkke nedpå en ny uten noen modifikasjoner?

 

Jeg vil jo ha trøkk i skuta:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må chippe bilen på nytt ved bytte av turbo. Evt mappe den hvis det ikke finnes chip til det oppsettet du velger. Så det koster alt fra 6000-10 000 avhengig av om det blir rechip eller mapping. Er det snakk om mye mer hester(over 250hk) så må du i med større dyser og. ATP sin GT2X er et ypperlig turbobytte hvis du klarer deg med litt over 300hk.

 

Vil du ha det billigst mulig og klarer deg med 240hk er K04 en grei oppgradering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altid kjekkt med mye trøkk i kassa, rund 300 hk er vel det jeg vil gå for, men er det mye disse motorene tåler før du må till med mer omfattende forsterkninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

300hk skulle gå fint. Men ville ikke tøyd strikken så mye mer uten å få tak i smidde råder osv. Folk har hentet ut opptil 350hk på original bunndel, men det er ikke anbefalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått meg en ny resirk fra Forge til 750 spenn på finn, denne må vel holde: rock :

 

Men når jeg var ute på test tur for å sjeke om problemet var borte, ble jeg sur.

Dro den opp i 120-130 på 5 giret å det samme fallet på trykket kom igjen. hva nå, ære på tide å skifte turbon eller: bh :

 

Kan det være fornuftig å sette bilen inn til noen som kan måle seg frem til feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket den lille slangen som står OPPÅ resirken for lekkasje?

Disse har en tendens til å være morkne, og hvis den er dét, klarer kanskje ikke resirken å holde tett likevel, spesielt ved trimmet bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Forgen er koplet slik at trykket kommer inn på undersiden av ventilen, og ikke inn på siden, alt etter hvordan du har koplet denne, vel og merke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo da trykket kommer inn under ventilen å de to andre gir seg jo selv. mener dette skal være greit.

Har kjøpt ny vacum slange som jeg skal sette på til helgen, håper det blir et snev bedre med turbotrykk da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.