#1 Skrevet Januar 14, 2008 Skiftet den resirkulerings pumpen,som skal kjøle ned turbo`en ved over 110grader.Pga lekkasje i den gamle,så skifet jeg ut med en annen.Denne virket tett,men alt kjølevannet har rett og slett forsvunnet etter jeg fylte opp på nytt nå.Stod sikkert en time + før jeg kjørte for å se om det holdt Regnet ikke med at det var stort problem med luft i systemet her ved bytte av denne pumpen? Men når jeg klemmer på slangene nå,så virker det ikke som at det er noe "fast", at trykket er ute av systemet etter motoren er slått av. Koblingene inn på pumpen virker ikke til å lekke eller noen andre steder jeg kan se\kjenne enda ihvertfall. Noen som har vært borti dette ved skifte før?Kan sikkert hende jeg ikke har fått satt slangeklemmene på godt nok her? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2008 Hvis ALT kjølevannet har forsvunnet har du ikke en liten lekkasje akkurat. Da tipper jeg du burde kunne se hvor det har lekket ut. Er jo nærliggende å tro at det er ved den sirk.pumpa di ettersom du har bytta den. Jeg har fjernet denne på min og erstattet med et 90 gr messing rør på ca 22(??) mm mener jeg det var. Har kjørt slik i snart 2 år og det går fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2008 Hmm,ja det bør nok være der lekkasjen er.Siden systemet ikke hadde noe trykk etter jeg slo av bilen også,så er nok ikke slangene inn til pumpen tette Vurderte selv å sette på en rør stuss der bare.Men var ikke helt sikker på om det fungerte.Men da gjør det, det altså.Får sjekke over koblingene igjen imorgen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2008 Det går som såpe på svaberg det (glatt)! Bare å fjerne, og heller skaff deg en turbotimer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2008 Hehe.Hvis det viser seg at det ikke fungerer,så skifter jeg den ut med et rør bare Skrudde ekstra hardt til igår og fikk trykk i systemet igjen, virker det som.Men kjølevæsken jeg fylte på i natt.Har blitt borte.Fylte vel 1/3 av full tank da jeg ikke hadde mer igjen.Regner med at noe går ned i systemet selv om bilen står stille? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2008 Sjekk stussen bak på blokka, samt tempsensoren inn mot torpedoveggen.. De råtner og detter av når de blir gamle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2008 Hmm,stussen og temp sensoren ja.Har ikke et illustrasjons bilde på det? Hvor mange liter kjølevæske tar systemet forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2008 Tror det er mellom 6-8 liter hos meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 16, 2008 Fant ikke bilde i farta, men den sitter på blokka rett over clutchhuset og går via en gummislange til t-stykket med tempsensoren, som igjen går inn til varmeapparatet. Trodde det var nær 9 liter, men jeg har tatt feil før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 16, 2008 Det har jeg også... Mener jeg fylte 4 flasker blandet til 50%, men mulig det ble en liter vann til, så det kan sikkert stemme det: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2008 Drar opp denne tråden igjen. Spørs om jeg ikke bare lager til en rør stuss og setter mellom slangene istedenfor, siden mange andre har kjørt knirkefritt med dette før. Er det noen som vet innvendig og utvendig diameter på dette røret? Gjerne hvor lang rørstuss dere brukte her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 10, 2008 Husker ikke diameter, men den bør (må) være 90 graders bend for å ikke belaste slangene for mye.. Jeg må bytte min rette snart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2008 =) akkurat. Skal ha det i bakhodet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 16, 2008 Bumper denne igjen i håp om at noen har innvendig og utvendig diameter på dette røret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 22, 2008 Ingen som vet dimensjonen på røret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 22, 2008 20 eller 25mm kanskje? Enkelt å måle på pumpa, da.. Er bare utvendig du behøver å vite så lenge det er littegrann hull der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 22, 2008 Ok,trodde det måtte være noe alvorlig nøye målinger Da skal jeg sjekke rundt røret på org pumpen og ta utgangspunkt på det,takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...