Anbefalte innlegg

Hei:)

Lurte på noe småtteri..

Er det ingen vits å polere etter lakkrens, for så å legge på techwax, i og med at den har slipemidler i seg? Og bør den legges på for hånd eller går det like fint å bruke maskin?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

Lurte på noe småtteri..

Er det ingen vits å polere etter lakkrens, for så å legge på techwax, i og med at den har slipemidler i seg? Og bør den legges på for hånd eller går det like fint å bruke maskin?:)

 

Hva mener du med polering? Hvilket produkt bruker du?

 

Polering er jo slipende, uten noe beskyttelse. Techwax veldig lite, men ingen vits i å legge to lag med den.

 

Kan brukes både for hånd og maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

Lurte på noe småtteri..

Er det ingen vits å polere etter lakkrens, for så å legge på techwax, i og med at den har slipemidler i seg? Og bør den legges på for hånd eller går det like fint å bruke maskin?:)

 

NXTgen Techwax er et "2-i-1" produkt som polerer (sliper) og samtidig er den en voks som beskytter lakk etter polering (rensing av lakk eller sliping). Du kan fint legge en bedre voks på ETTER Techwaxen, eller du kan nøjes med en quick detailer hvis du vil ha litt mere shine etter Techwaxen.

 

Masse muligheter.

 

Men for en ordens skyld:

 

Lakkrens er polering: to sider av samme sak.

 

Voksen påføres etter lakkrensen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXTgen Techwax er et "2-i-1" produkt som polerer (sliper) og samtidig er den en voks som beskytter lakk etter polering (rensing av lakk eller sliping). Du kan fint legge en bedre voks på ETTER Techwaxen, eller du kan nøjes med en quick detailer hvis du vil ha litt mere shine etter Techwaxen.

 

Masse muligheter.

 

Men for en ordens skyld:

 

Lakkrens er polering: to sider av samme sak.

 

Voksen påføres etter lakkrensen.

 

Men man kan ikke si at techwax fjener riper, da må de iallefall være microskopiske. Den rengjør lakken, men korrigerer ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man kan ikke si at techwax fjener riper, da må de iallefall være microskopiske. Den rengjør lakken, men korrigerer ikke.

 

Ja det stemmer. Er nok i den milde ende av lakkrense produktene :)

 

Når jeg bruker den blir lakken utrolig glatt og fin. Nesten som ved bruk av clay - litt glass aktig. Jeg bruker den nettopp som en "super" vask av bilen (selvfølgelig etter bilen er vasket normalt) og bruker wax etterpå eller quick detailer hvis jeg er bare er ute etter en quick'n'nice shine... lad ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det stemmer. Er nok i den milde ende av lakkrense produktene :)

 

Når jeg bruker den blir lakken utrolig glatt og fin. Nesten som ved bruk av clay - litt glass aktig. Jeg bruker den nettopp som en "super" vask av bilen (selvfølgelig etter bilen er vasket normalt) og bruker wax etterpå eller quick detailer hvis jeg er bare er ute etter en quick'n'nice shine... lad ;)

 

Bra combo du har der ja, smart å bruke annen wax etter tech :) Hvilken voks bruker du forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra combo du har der ja, smart å bruke annen wax etter tech :) Hvilken voks bruker du forresten?

 

Har egentlig prøvd en masse forskjellig, men i det siste er det bare Meguiars jeg har brukt. Gold Class liqiud er et kjempeprodukt (bare prøvd å påføre med hånd) og quick wax. Den siste synes jeg ikke var så god som Gold Class da...Har lyst til å prøve noe skikkelig Carnuba wax (vet ikke enda fra hvilken produsent) for å se hvor god en 100% naturlig voks egentlig er. Har sølv farget bil og jeg synes det er meget vanskelig å få skikkelig wet look med ordentlig dybde i lakken. Carnuba waxen vil jeg legge oppå Gold Classen f. eks. Er jo begrenset holdbarhet på en carnuba wax/olje i disse saltede og kalde deler av verden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig prøvd en masse forskjellig, men i det siste er det bare Meguiars jeg har brukt. Gold Class liqiud er et kjempeprodukt (bare prøvd å påføre med hånd) og quick wax. Den siste synes jeg ikke var så god som Gold Class da...Har lyst til å prøve noe skikkelig Carnuba wax (vet ikke enda fra hvilken produsent) for å se hvor god en 100% naturlig voks egentlig er. Har sølv farget bil og jeg synes det er meget vanskelig å få skikkelig wet look med ordentlig dybde i lakken. Carnuba waxen vil jeg legge oppå Gold Classen f. eks. Er jo begrenset holdbarhet på en carnuba wax/olje i disse saltede og kalde deler av verden :P

 

Vil du se wetlook på sølv?

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=102 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å prate i vei:) kom med tips å triks også hvis dere vil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst til å prøve noe skikkelig Carnuba wax (vet ikke enda fra hvilken produsent) for å se hvor god en 100% naturlig voks egentlig er. Har sølv farget bil og jeg synes det er meget vanskelig å få skikkelig wet look med ordentlig dybde i lakken. Carnuba waxen vil jeg legge oppå Gold Classen f. eks. Er jo begrenset holdbarhet på en carnuba wax/olje i disse saltede og kalde deler av verden :P

 

En 100% naturlig voks finner du ikke lenger. Tidligere blandet de Carnubaen med voks fra bikuber, og kokte dette i sammen til en naturlig voks.

Carnuba slik vi kjenner det er flak som bankes av bladene på en brasiliansk palmerart,

Dette må blandes med noe for å få voks.

 

Når vi snakker om å legge på en "glansvoks" på toppen av en mer holdbar voks, vil jeg anbefale Meguiar´s mirror glaze Yellow Wax (#26) Bra glans, dybde og god "carnuba effekt". Varer noen dager :o

 

Har vanskelig for å tro at de aller dyreste voksene inneholder så mye carnuba, da carnuba brytes ned ganske kjapt. De blander nok en god del syntetiske stoffer sammen for å oprettholde en viss holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okå:)

å 26 får jeg kjøpt på autogeek?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det rvil jeg tro! har ikkje sjekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 100% naturlig voks finner du ikke lenger. Tidligere blandet de Carnubaen med voks fra bikuber, og kokte dette i sammen til en naturlig voks.

Carnuba slik vi kjenner det er flak som bankes av bladene på en brasiliansk palmerart,

Dette må blandes med noe for å få voks.

 

Når vi snakker om å legge på en "glansvoks" på toppen av en mer holdbar voks, vil jeg anbefale Meguiar´s mirror glaze Yellow Wax (#26) Bra glans, dybde og god "carnuba effekt". Varer noen dager :o

 

Har vanskelig for å tro at de aller dyreste voksene inneholder så mye carnuba, da carnuba brytes ned ganske kjapt. De blander nok en god del syntetiske stoffer sammen for å oprettholde en viss holdbarhet.

 

Meguiars Mirror Glaze Yellow Wax no: 26 skal hermed testes! :P

 

Skal jo bare se hvor blank det går an å få bilen min og kanskje ta et par tre bilder...og DET tar jo ikke mer end et par minutter hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.