Anbefalte innlegg

Handla meg ventilerte brembo skiver til Scirocco'n i går.

Mener å ha hørt no om at bremse skiver skal vaskes før de monteres/taes i bruk.

Vaskes med hva?

 

Eller er ikke dette nødvendig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dro over mine med whitesprit for å få av fettet de har på. Ved produksjon har de på noe fett, for at skivene skal se pene ut til du får de. Det bør vaskes av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med disse. Men originale VAG skiver som kommer innpakka i forseglet plast er ikke innsatt med noe, og trenger ikke vaskes. Vel, det merker du jo fort. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte bremserens (på sprayboks fra torshov) på mine EBC skiver, var masse guffe som rant av de. Men som sagt tidligere er det forskjellig fra produsent til produsent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Fred Dworacek

Handla meg ventilerte brembo skiver til Scirocco'n i går.

Mener å ha hørt no om at bremse skiver skal vaskes før de monteres/taes i bruk.

Vaskes med hva?

 

Eller er ikke dette nødvendig?

 

Bruk alt annet en White Sprit da det er fett i denne.

Bremse rens eller rødsprit er tingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg dro over mine med whitesprit for å få av fettet de har på. Ved produksjon har de på noe fett, for at skivene skal se pene ut til du får de. Det bør vaskes av.

 

Whitesprit er ikke så lurt nei, for det inneholder mye fett. Rødsprit er tingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skivene er satt inn med et rustbeskyttelseslag fra fabrikken, så de ikke skal ruste før de blir solgt og montert. Dette er helt normalt, og slik rustbeskyttelse er voks som du absolutt ikke vil ha på dine nye bremseklosser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svar!

Kjøper vel bremse rens i dag tenker jeg hvis det ikke er svin dyrt da, dablir det rødsprit i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liter med røsprit koster ca 70,- Greit å vite dette her, siden jeg også snart får meg nye bremser : rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas H Stranden

Whitesprit er ikke så lurt nei, for det inneholder mye fett. Rødsprit er tingen.

 

Har funket fint sålangt.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Skivene er satt inn med et rustbeskyttelseslag fra fabrikken, så de ikke skal ruste før de blir solgt og montert. Dette er helt normalt, og slik rustbeskyttelse er voks som du absolutt ikke vil ha på dine nye bremseklosser.

 

ØY!!! Jeg vaska ikke noe av når jeg satte på nyskivene mine... ? Kan dette være grunnen til at jeg plutselig har blokkeringsfrie bremser? Får ikke låst hjulene lengre... men det bremser jævli bra da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra over skivene med smergel papir først,vask med bremserens eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noe vits 3 mnd etter at jeg moterte de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en sprayboks bremse rens til 69,-.

Fungerte overraskende vra.

 

Steike og de bremsene tar......

:D

 

Takk for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy: nei ikke på skivene,men "fettet" kan ha lagt seg på klossene,kan dra over de med smergel. er nok lite sansynelighet for at det er noe igjen av guffa nå..,du har nok bremset det vekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.