Anbefalte innlegg

Har problemer med ladinga på bilen min. audi 90 type 85 med JS 2.2 10v 115hk

Spenninga er målt til 9-10 volt med motor i gang.

Laderegulatoren som jeg bruker er på 14.6 volt

Skifta dynamoen uten forbedring.

Prøvde med et annet batteri. Dette var fulladet. Da målte jeg 12 volt.

Problemet er at bilen har stått hele vinteren MED feilen, uten at batteriet har tappet seg noe mer, så når jeg skulle prøve å fikse det i dag startet den med en gang, men stoppet fort pga at den ikke lader og nesten tomt batteri.

Kan en jordfeil en plass forårsake at jeg ikke får lading? Uansett hvis det er jordfeil så er den der kun når tenningen er på siden den ikke tapper batteriet når bilen ikke er i bruk.

Noen som har forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jordingsledningen til batteriet. Det ruster lett der den er fastskrudd i karosseriet.

Sjekk hvor mye spenningsfall det er på kabelen fra dynamo til batteri, ofte er kablene der for dårlig.

På min 91 Passat måtte jeg bytte ut kablene fra dynamo til starter, videre til batteri samt at jordingstilkoblingen var rustet. Byttet også jordingskabelen.

Etterpå ble ladinga bra.

Trenger ikke være noen jordfeil som trekker strømmen, det er sannsynligvis bare det at forbruket er større en dynamoen klarer å levere til batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.