#1 Skrevet September 16, 2004 Er kontrollventil for tomgangsstabilisering på 7A motoren det samme som luftmengemåler (eller het den luftmassemåler)? Høres litt rart ut, men finner ikke noe som heter lmm på 7A motoren i akte. Tenkte jeg skulle rense lmm i dag med isopropanol, og da er det greit å vite at det faktisk er lmm jeg skrur av. Edit: finner luftmengemåler til NG motoren, men den ser helt annerledes ut på bildet iallefall. sitter også på et annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2004 LMM sitter oftest rett etter eller på luftfilterboksen, mens tomgangsregulator sitter parallelt koblet med gasspjellet. Aner ikke om du har LMM på 7A, da men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2004 Har vel funnet ut at jeg har lmm, men hvis jeg husker riktig så er det vel snakket endel på forumet om at motoren blir litt friskere av å rense lmm i f.eks isopropanol. Men hvis den sitter rett etter luftfilter så er det vel pakninger osv der som må byttes. Hvor lurt er det å skru ut lmm? min kontrollventil for tomgangsstabilisering sitter skrudd på luftfilterboksen, men det er ingen forbindelse inn i boksen, bare en slange som går inn i slangen som går til innsuget, og en som kommer fra blokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2004 Eh.. Tror ikke det er tomgangsegulatoren du beskriver der, heller noe veivhusventilasjonsstøff, kanskje? Men nå har jeg ingen sånn motor heller, så jeg er ikke helt sikker, gitt.. Pakningene til LMM er vel enten en svær o-ring eller bare slangen rett inn på muffa, ikke noe pes det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2004 Det er LMM på en 7A-motor. Denne sitter nesten oppå luftfilterboksen med en ganske stor kontakt, og ut fra den går bare den tykke slangen til spjeldhus/innsug.. Tomgangsmotoren er mye mindre med en mye mindre kontakt og to fingertykke slanger tilkoblet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2004 ok, da er det sånn som jeg trodde Men da kommer neste spørsmål, er det lmm folk renser i håp om å bli kvitt litt problemer med motoren? Har vel vært diskutert i flere tråder her. Bare lurer på om det er pakninger og sånt der som kan være vanskelig å få ordentlig på plass igjen, begynner sikkert å bli litt gammelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...