skjev topp, hvor mye kan tillates

Anbefalte innlegg

har målt den til 2.5 10del på midten..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

littegranne usikker, men trodde 0,05-0,10 var absolutt maks. kanskje litt avhengig av bruk da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi går aldri god for skjevheter større enn 8/100 mm. Jobber på et motorerksted, så det er ikke gjetning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har besluttet å få den planslipt uansett. litt for irriterende hvis det ikke blir bra når jeg først har hatt den av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er ulike spesifikasjoner på ulike topper. Og mulig det er ulike spesifikasjoner om man driver proffesjonelt eller om man leser Haynes-bok.

På 2,5 tdi R5 mener Haynes at det er OK med inntil 0,2 mm. Jeg har målt en del slike topper, det er svært uvanlig at det er over 0,1 mm skjevhet.

Er det noen som vet hvor lett en skjev topp trekkes rett ? Kunne vært interessant å legge et mellomlegg i hver ende av toppen og trekke til et par bolter på midten, og målt høyde på midten med lett strammede bolter først, deretter med boltene trukket til med rett moment.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle nesten tro at toppboltene klarte å klemme til såpass at den ble rett da? Her har jeg ikke peiling men jeg vet at jeg må få planslipt toppen min også og da blir det spennende og se hvor skjev den er!:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble kjørt til planing i dag uansett. Er vel igrunn et dårlig tegn at det ikke vistes noe særlig på pakningen heller.

(hadde trykk i kjølesystemet.)

med mindre den skulle være sprukket noe sted da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.