#1 Skrevet Januar 15, 2008 Hei. Er det mulig for en middelmådig hobbymekaniker å skifte foringer i hjelperamme foran og i girkassefestene?? Er det mye styr?? Har noen dunkelyder når jeg kjører på ujevn vei (nesten samme lyd som når bakre, nedre bærearm er gåen), og siden jeg har skiftet ALT i forstillingen så har jeg begynt å lete andre plasser. Kan det komme slike lyder dersom foringen i hjelperamma og/eller i girkassefestene er dårlige??? Bilen er en 99 A4 2,4 Q Mvh John Chr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2008 Er girkassefestene slitte vil du nok merke det hver gang du girer, og løser klutsjen. Du vil merke nøkking og rykking i bilen. Er nok mest sansynlig noe i forstillingen vil jeg tro. Evt toppfestene til støtdemperene? Endeledd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2008 Hmmm endeledd og fjærbenslager har jeg skiftet. Lyden kommer sånn ca midt under bilen, nesten så man kjenner det dunker i fotbrønnen foran på begge sider. Hva derfor jeg tenkte på hjelperamme og girkassefeste, siden plasseringen av disse er i området...Merker forøverig ikke noe til det du nevner med giringen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2008 Hvis du gir på og så slipper gassen rimelig brått opp, bør du kunne merke hvis girkasseforingene/motorforingene er slitne. Regner med det ikke er noe ved styringen som er løst? Det ville du vel merket i rattet?` Kan jo være at foringene i hjelperammen er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2008 Tror jeg må prøve å skifte disse foringene. Noen som vet om det medfører mye banning å skifte disse?? Det er vel 4 i hjelperammen og 2 til girkassefestene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2008 Er ikke eksosanlegget som "slamrer" mot bilen ?? Det vil høres som dunkelyder inne i bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2008 Har sjekket eksosanlegget også, men det ser ut til å være ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2008 Sikker på at du ikke har ødelagt en foring eller et endeledd da du skiftet dette tidligere? Det har hendt folk før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...