Foringer i hjelperamme og girkassefeste

Anbefalte innlegg

Hei. Er det mulig for en middelmådig hobbymekaniker å skifte foringer i hjelperamme foran og i girkassefestene?? Er det mye styr??

Har noen dunkelyder når jeg kjører på ujevn vei (nesten samme lyd som når bakre, nedre bærearm er gåen), og siden jeg har skiftet ALT i forstillingen så har jeg begynt å lete andre plasser. Kan det komme slike lyder dersom foringen i hjelperamma og/eller i girkassefestene er dårlige???

Bilen er en 99 A4 2,4 Q

Mvh

John Chr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er girkassefestene slitte vil du nok merke det hver gang du girer, og løser klutsjen. Du vil merke nøkking og rykking i bilen.

Er nok mest sansynlig noe i forstillingen vil jeg tro. Evt toppfestene til støtdemperene? Endeledd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm endeledd og fjærbenslager har jeg skiftet. Lyden kommer sånn ca midt under bilen, nesten så man kjenner det dunker i fotbrønnen foran på begge sider. Hva derfor jeg tenkte på hjelperamme og girkassefeste, siden plasseringen av disse er i området...Merker forøverig ikke noe til det du nevner med giringen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du gir på og så slipper gassen rimelig brått opp, bør du kunne merke hvis girkasseforingene/motorforingene er slitne.

Regner med det ikke er noe ved styringen som er løst? Det ville du vel merket i rattet?` Kan jo være at foringene i hjelperammen er problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg må prøve å skifte disse foringene. Noen som vet om det medfører mye banning å skifte disse?? Det er vel 4 i hjelperammen og 2 til girkassefestene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke eksosanlegget som "slamrer" mot bilen ?? Det vil høres som dunkelyder inne i bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket eksosanlegget også, men det ser ut til å være ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har ødelagt en foring eller et endeledd da du skiftet dette tidligere? Det har hendt folk før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.