Anbefalte innlegg

hei. sikkert mange her som har montert senkesett på golf 3 før. dermed lurer jeg på om det er mye jobb og montere? og hvilken dekk dim som passer bra etter senk.

 

settet senker 60-40. betalte 2000 for det komplett er det en dåli pris? (nytt)

 

 

mvh

christoffer misfjord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er enkelt å montere.Jeg monterte det selv å har ikke en fjerne anelse om skruing:p

Er vel to bolter på toppen fremme og to nede,så må du vippe av abs sensoren(om du har den) og en oppe og en nede bak om jeg ikke husker feil...Du trenger nok muttertrekker til jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor lang tid brukte du på jobben ca?

 

byttet på einser'n min en gang.. slet ut 3 piper og drepte en skralle... tidsforbruk på 6 timer:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da hehe.Nei jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte,var ikke mange timene såfall.Holdt på å klusse med den ene demperen bak da det er en 'klips?' inni der mutteren til demperen skal gjennom nede(slik at jeg fikk skrudd den til)som hadde forskjøvet seg men ellers gikk det knirkefritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ta + - hvor mye de gamle boltene henger da.Jeg måtte kjøpe nye fremme da gjengene var ødelagt etter jeg hadde fått dem av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok av fremme nå i jula..(hjullager skifting) satt litt men ikke så veldig mye mer en forventet.

men hvor mye har du senket din og hvilken dekk dim? prøver og finne ut om jeg må kjøpe nye dekk til våren eller ikke:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert coilovers,er vel senka en 80-100mm en plass.Har ikke fått prøvd sommerfelgene skikkelig på enda da jeg kjøpte dem i år.Kjørte rundt med noen suure RH 7x15 i fjor sommer:p Men de jeg skal ha på(å mener skal gå greit) er 7,5x16 ET24 fremme med 205/40/16 og 9x16 ET24 bak med 215/40/16.Lever i troa såfall...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har heldigvis 2 sett med dekk 1 med 195-50-15 og et med 205-50-15 går det ikke med 205 så blir det 195 til jeg får valset. husker ikke et på felgene. men har plass innover med orginale fjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok fått på 195/50/15 da 205/50/15(iallefall på 7" felg) vil bule mye ut slik at den lett treffer skjermkanten.På de nye felgene mine nå har jeg jo strekk så regner med å slippe det problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gått bra med 205, tror mener på det er 7" felg som står på. har skrapet litt på ene siden bak pga en skade i hjulbuen. men den skal fikses (når vet jeg ikke men skal)andre siden er uten en lyd. men vet som sagt ikke hvordan det blir med senk før jeg har prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå har nå du 60/40 og jeg har 90/90 eller noe da så vil nok gå fint på din vil jeg tro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satser på den. må bare se når jeg får tid og anledning til og montere. så er det godkjenning og da, ikke det at jeg noen gang har blitt stoppet i teknisk eller noe slikt men vet aldri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar det en lørdags kveld over noen pils det...:)Jeg har heller ikke fått fingen ut å godkjent enda og har også vært heldig med teknisk hehe.Må jo heise opp bilen for å få den godkjent også,liker bilen slik den er nå jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nesten prøve og få det gjort før jeg drar til spania. blir borte 2 måneder og da kommer folka sikkert til å bruke bil'n, blir spennde og se hvordan den kommer til å ligge og. nå ligger den før høyt fremme i forhold til bake (golf med annlegg) mener at jeg lest en post for en god stund tilbake at 60-40 var bra for å få den "flat". det blir sikkert til at jeg skifter når jeg er hjemme, litt mere utstyr og ikke minst en plass og holde på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ser for meg at 60/40 blir bra hvis du har anlegg baki...:)Er du ikke fornøyd med hvor lav den blir,kjøp coilovers;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. satser på at det blir bra. har ikke lyst til å ha den for lav heller, fartsdempere er en trussel. og ikke minst vei standaren her i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med de jeg også,men heldivis ikke så mye at jeg må kjøre skrått over enda..Må stoppe helt opp før jeg skal opp på fartsdemperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.