Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skiftet kalipere bak på min 1996 A6 og hånbrekket er mildt sagt litt slakt.

Jeg har forsøkt å stramme vha skruen under varmeskjoldet, men det er tydeligvis ikke nok å gå på her.

 

1. Er det normalt at det er så stor forskjell på kaliperene. Både de gamle og nye var/er originale VAG.

 

2. Er det mye pes å skifte disse wirene? (Jeg antar midtkonsoll må demonteres inne i bilen for å komme til).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skifter det fra undersiden av bilen, kjøp nye wire, (to forskjellige!) og klipsene som sitter under midtkonsollen. Noen sier du må ha av både eksos og mellomaksel, jeg klarte med alt på plass og endel banning. Ville nok pelt av eksosen idag, skulle jeg gjort det om igjen, så lett som det er å få av eksosen på disse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått strammet skruen litt til og håndbrekket kjennes fast og fint...

 

Problemet er fortsatt at det virker som om at bremsene ikke tar skikkelig. Dersom jeg stopper bilen i en bakke og setter på brekket, klarer jeg ikke helt å stole på at bilen står stille. Dersom jeg dytter lett på bilen eller beveger meg brått inne i bilen, flytter den seg bittelitt... det virket bedre før bytte av kalipere, da stod bilen stille.

 

Både skiver, klosser og kalipere ble byttet samtidig (Brembo, mintex, VAG fra Mekonomen).

 

Fornuftige forslag til hva som kan forårsake dette og løsning mottas med takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.