#1 Skrevet Januar 16, 2008 Det er en tikkelyd fra motoren min. Lyden kommer fra en svart enhet som ligger på venstre side i motorrommet, mellom ekspansjonstanken og spylerveskebeholderen, rett til venstre for servotanken. Er en svart boks, og den ene slangen/ledningen som går ned til den er delenr 1J0906517E. Denne begynner å tikke etter ca 5 minutter fra jeg starter motoren, noen som vet hva det er og om det skal være slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2008 hadde en slik tikking på min golf 5.. de mente først det var et "kullfilter"?! men fant til slutt ut at det var vifte motoren/spjeldet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2008 Er 100% sikker på at det kommer fra den svarte boksen. Når tar bort et lokk og ser ned i boksen ser det ut som om det er et lite filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2008 Det er et kullfilter nedi der og det skal tikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2008 Er sånn på min 2000 mod 1.8T også. Har forstått at det er normalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2008 Det er et kullfilter nedi der og det skal tikke. vært slik på mine 3 biler med slik motor var slik på den jeg handler til uka å ( 180HK 1,8T) så regner med dt normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 17, 2008 Det er et kullfilter nedi der og det skal tikke. Og siden jeg er ganske grønn på motor, hvorfor er det sånn da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 17, 2008 lyden forsvinner sikkert hvis du pumper en gang på gassen. går den ei stund på tomgang så vil den starte med en svak tikking. kullfilteret er vel for og klare CO-kravene eller for og gjøre bilen mer miljøvennlig..eller? noe i den duren hvertfall:p hatt det samme på 2stk A3, 1stk 99mod Passat og 2stk nyere A6 så det er nok helt normalt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...