Anbefalte innlegg

er det noen som har reparasjonshåndbok til 1985 audi coupe 2.3 10v? kan den personen i tilfelle fortelle hvilke ledninger som skal hvor (fargekoder) på kontakten som sitter på rattkonsollen, det er 7 ledninger der. Er kontakten som gjør at hendlene på rattet fungerer. Hvis du kan scanne siden i boka hadde det vært fint :)

 

haster!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mer enn 1 kontakt der, det er 3 stk. En til blinklys/fulltlys, en til viskere og en til tenningslås. Siden du nevner 7 ledninger, så regner jeg med at der er den til blinklys du mener. DIN-koden står i parentes, denne står med liten skrift på bryteren.

 

Svart/hvit/grønn: Fra releet (49a)

Svart/hvit: Venstre blinlys (L)

Svart/grønn: Høyre blinklys ®

Grå: Fra lysbryter til parklyskrets (P)

Grå/svart: Venstre parklys, til sikring 7 (PL)

Grå/rød: Høyre parklys, til sikring 6 (PR)

Brun/svart: Horn (71)

 

Når det gjelder fargene så er det slik at den første fargen er hovedfargen på ledningen, den andre fargen er stripen. Stripen er tynnere enn hovedfargen.

 

Parklyskretsen er slika t når tenning er av, så kan man bruke blinklysbryteren til å tenne parklysene på kun en side av bilen. Vanlig på tyske biler, men ikke koblet inn på norske biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne du skrevet til viskere også, etter å ha montert sammen igjen har vi et problem med at sikringen til viskeren går.

 

Takk for hjelpen så langt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På visker-pluggen er det følgende ledninger:

 

Svart/grå: Fra Sikring 15 til motor (parkeringsstilling) og bryter (53a)

Grønn/gul: Fra bryter til motor (53b)

Grønn/svart: Fra bryter til motor (53)

Grønn: Fra bryter til intervall-rele (53e)

Grønn/rød: Fra bryter til intervall-rele, spylermotor og evt lyktespyler-rele (T)

Brun/blå: Fra bryter til intervall-rele (J)

Brun: Jord (31)

 

I tillegg vil jeg nevne denne:

 

Brun/grønn: Fra intervall-rele til motor (53c)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fortsatt problemer. sikringen går når vi skrur på viskeren. Har du forklaring på hvordan ledningene står i pluggen som kobles inn under rattstammen, der var det også en brun ledning som ikke var koblet i, mistenker at den har noe med tuta å gjøre fordi den virker ikke. pluggen under rattet var knust, så vi har bare satt kabelskoene rett inn på pinnene. Gjelder altså ikke bak bryterne, men under rattet. Litt knotete forklaring, men håper du skjønner den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom på en litt bedre forklaring, gjelder den pluggen som hendlene på rattet kobles til med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du så, så la jeg til DIN-nummerne. På bryteren (hvor ledningene plugges i) så står de samme DIN-nummerne oppført. Du må bare matche ledningene med nummerne på bryteren så burde det fungere på den enden i det minste. Den brune jordingsledningen skal også inn der, i følge skjemaet i Haynes. Jeg har ingen plugg eller bryter foran meg her, og jeg gidder rett og slett ikke å gå ut og demontere rattstammen på bilen min for å sjekke hvor de forskjellige lednginene skal pluggess inn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt :)

tenkte kanskje det sto i boka, men takk for all hjelp.

Får bare prøve litt forskjellige løsninger, ser at sikringa til viskeren er den samme som er til kjølevifta, så det kan være greit å få i orden :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er alt fikset.

 

En stor takk til Per for hjelpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.