Anbefalte innlegg

Holder på med komplett overhaling av en obd2 2,8 VR6 motor. Ser på VWVortex forumet at noen bytter alle sensorer og annet elektrisk på motor ved overhaling. Noen som har formeninger om nødvendigheten av dette? Motor er 1996 mod. Har aldri hatt motor i gang selv.

 

Jeg tenker f.eks. på komponenter som:

 

- oljetrykksensorer

- oljetempsensor

- bankesensorer

- rpm sensor

- kjølevæsketempsensorer (3stk)

- lufttempsensor i innsug

- kamaksling posisjonssensor

- kontrollmodul for styring av radiatorvifte

- coilpack

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ikke nødvendigheten i å bytte fungerende sensorer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet motor i en VR6 på jobben, min gamle forresten. Brukte opp igjen alt på den bortsett fra motorblokk med innmat og komplett topplokk. Går som ei kule den nå med 280000 på telleren ( motoren har gått mindre nå da naturligvis )Personlig kan heller ikke jeg se vitsen med å skifte fungerende komponenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Bent Owe her. Bruk penga i nytt register kjede/gliderskinner og strammere. Men er sensorene billig og knotete å komme til, så kan man jo bytte dem da alt er fra hverandre. De fleste sensorene sitter jo greit til, og koster ikke all verden.

Men ser ikke poenget, om alt virker. Du får det jo opp med Vag Com uansett. Når det gjelder Coilpack, så kjøp den fra USA, hvis den skal byttes. Langt under halvpris for dem der. Husk friske pluggkabler, det er ikke dumt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Nytt register sett og pluggledninger er i hus allerede. Tenker jeg prøver å fyre den igang og ta en test med Vag com når motoren er ferdig og kommet i bilen ja. Mener jeg har sett at det er sprekk i coilpacken min så mulig den blir byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke sider i USA har de billige coilpacker a?

Trenger en jeg også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takktakk, har funnet noen sider før men de sender ikke til norge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyrer løs med noen spørsmål til :)

 

1.Har handlet ARP bolter til veivstaker, rammebukker og topp. Til rammebukker og topp er det pinnebolter og mutter. Skal pinneboltene skrues i blokken med ARP grease eller skal de låses med loc tite? Jeg tenker da selvfølgelig ikke på mutter til bolt men pinnebolt til blokk.

 

2. Må blokken linjehones når en bruker ARP bolter i rammebukker? Evt trekkes til uten veivaksling installert og måles for å sjekke om det er behov for det?

 

3. Boltene til toppen skal ettertrekkes etter varmkjøring av motor. Regner med dette ikke må gjøres med ARP boltene i bunndelen?

 

 

Noen med innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder ARP topploks bolter, så dro vi de sammen tre ganger. Står i ARP papirene hvor mye slutt momentet skal være. Etter dette har jeg kjørt 750 mil, uten noe som helst problemer. Husk å bruk ARP fettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.