#1 Skrevet Januar 16, 2008 : vinke :heisan,jeg har en audi 2,8 v6,og så har 2 ventiler hengt seg oppe,er det noen som har noen triks for å få disse løs uten å ta av toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2010 Tror jeg har det samme på min. Fikk du noe hjelp til å løse det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2010 hvordan vet man at 2 ventiler har hengt seg oppe? hva er symptomet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2010 Ikke vet jeg Er bare et kjent problem at ventiler henger seg ved mye småkjøring (noe min har gjort det siste året). Tenkte jeg skulle slippe å levere bilen til Møller denne gang, så må lære å løse det selv men trenger tips til hvordan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2010 Sikkert løftere som henger, ikke selve ventilene...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2010 Ok Geir, la oss ta detta fra begynnelsen...du vet at dette er ett kjent problem på A6erne i den revisjonen, du vet også at 2 av dine ventiler henger...men du vet altså ikke hvorfor du vet det? Må nesten høre fortsettelsen her, så kan jeg sjekke om jeg har 2 ventiler som henger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2010 (endret) Henger? Altså at den ikke har komp/går på 1 eller 2 av sylinderene da? Hørtes rart ut. Har vanskelig for å tro at løfterene har fylt seg så mye at ventilene ikke får lukka helt, når ikke kammen eller løfterene har vært ute. Om den ikke har komp på 2 av sylinderene ved siden av hverandre, så kan du jo sjekke om den blåser mellom sylinderene. Det som skjedde med min '93 100 2.8 q. Da skalv den litt på tomgang. Rista under pådrag ved lavere turtall, men gikk nærmest helt jevnt når jeg dro den opp litt. Feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2010 Ok Geir, la oss ta detta fra begynnelsen...du vet at dette er ett kjent problem på A6erne i den revisjonen, du vet også at 2 av dine ventiler henger...men du vet altså ikke hvorfor du vet det? Må nesten høre fortsettelsen her, så kan jeg sjekke om jeg har 2 ventiler som henger... hehe Var vel mer at jeg hadde ventilheng og ikke hvor mange ventiler som hang Har bare fått med meg at de fleste "står" på starteren til ventilhenget løsner for så å hele i rensemidler etc. ++++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...