Wastegate spørsmål (Urq)

Anbefalte innlegg

Skal det ikke være en slange til den messingtappen på bildet fra kompressorsiden av turbo?

Noen som kan forklare hvor denne kommer fra, fant ingen løse slanger når jeg lette kjappt i kveld.

Wastegate.jpg

Hentet bilen min i Drammen i dag, og måtte gire tidlig eller trø mindre på gassen for å holde meg under 0.8-0.9bar overtrykk (ville ikke lade mer p.g.a. original 10vt sprut).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leita litt og fant ihvertfall ut at det skal være en slange der....

020000.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er vel bare til utlufting så tror ikke du trenger slange på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg begynner og å tru det er noe lufte greier eg har sett bilder av andre motorom nå i kveld, å der står og den tappen ledig : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,

får leite litt mer i morgen og se om det er laget ett bleed oppsett eller bare wastegatefjæren er strammet noe hinsides. Sto spesifikt i salgsannonsen at bilen ikke var kjørt med stivere wastegate fjør, så burde jo kunne utelukke det, men vet jo aldri. Jeg vil ha høyere enn originalt trykk, men maks rundt 0.9bar. Må fikse litt i hjernen og så jeg slipper å få tenningskutt rundt 0.9 som jeg får nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter én dag med femmer igjen kommer gamle minner tilbake om hvor jæ**** trangt det er under panseret selv med mine pinglete "ingeniør-hender" : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre plasser det også er trangt på denne bilen (caliper->felg):

P1160009.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er messingnippelen på toppen av wastegaten du mener, skal skal det være en slange inn på den ja. Det er ladetrykkreguleringen din som skal inn på der. Den sitter festet på torpedoveggen, en slags grønn liten "boks" med slanger inn og ut.

Og litt lenger ned på selve wastegatehuset skal slangen som kommer fra kompressorhuset (den med en banjoskrue i enden) kobles inn på siden av wg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er vel bare til utlufting så tror ikke du trenger slange på den

Den er IKKE til utlufting, men derimot til å eventuelt kjøre mottrykk over wg for bedre/mer stabil ladetrykkregulering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Tommy, da har jeg litt mer å gå etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at i hvertfall på eldre ur-q går denne fra toppen på wastegaten og bort på en nippel på innsugstoppen på mengdefordeleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.