#1 Skrevet Januar 16, 2008 Hei. Driver og ser på noen felger til passaten. Har egentlig funnet men jeg lurer på om det vil passe smooth. Felgene er 8,5 og 9,5x19 og alle har ET35. Hvordan vil dette passe? Noen som har bilder av tilsvarende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2008 ALT GÅR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2008 Ingen vei tilbake, nå er de bestillt. Lurer litt på hvilke dimensjoner jeg skal ha på de da? blir det bra med 225/35 foran tro og 245/30 bak? vil ha litt strekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2008 Det blir nok bra med den dekkdimmen. Morten Øiamo fra forumet her hadde vel 225 på 10.5" felg bak på sin 3bg, og det gikk ikke lenge før dekket løsnet fra felgene. Så med andre ord, 10.5" går "fint" bak på 3bg, så lenge du har det rette innpresset. Hva slags felger ble det? Edit: Bilde av Morten sin 3bg når han hadde felgene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2008 Bestillte noen BBS Lemans replikaer da jeg ikke hadde råd til the real deal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2008 Det blir nok bra med den dekkdimmen. Morten Øiamo fra forumet her hadde vel 225 på 10.5" felg bak på sin 3bg, og det gikk ikke lenge før dekket løsnet fra felgene. Så med andre ord, 10.5" går "fint" bak på 3bg, så lenge du har det rette innpresset. Sinnsykt kule hjul, men det stikker ikke akkurat innenfor skjermen bak da 8,5x19 og 9,5x19 går ganske greit på Passat 3BG sålenge ET er 35 eller høyere. Jeg ville valgt 235/35 rund baut. 225/35 og 245/30 er ikke like store og 255/30 eller 265/30 bak vil nok subbe greit mye. 235 er helt ok strekt på 9,5 tom og forskjellen i strekk på for- og bakfelg er ikke SÅ synlig på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2008 Hmm, noen som har bilde av 235 dekk på 8,5 og 9,5 brede felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 20, 2008 Sinnsykt kule hjul, men det stikker ikke akkurat innenfor skjermen bak da 8,5x19 og 9,5x19 går ganske greit på Passat 3BG sålenge ET er 35 eller høyere. Jeg ville valgt 235/35 rund baut. 225/35 og 245/30 er ikke like store og 255/30 eller 265/30 bak vil nok subbe greit mye. 235 er helt ok strekt på 9,5 tom og forskjellen i strekk på for- og bakfelg er ikke SÅ synlig på bilen. Nei, det er jo sant. Ikke at det behøver å stikke innenfor så lenge dekkbanen går innenfor heller: rolleyes Ser ihvertfall nå at jeg har lest grundig feil, siden jeg syns det stod 10.5" som trådstarter skulle ha, men var visst 9.5, ja. Shit same. Morten Ø. hadde også 10x17 på Passaten sin, og det gikk vel fint selv om han hadde rundt 100mm senk. Ikke subbing eller noe som jeg husker, så 9.5x19 går nok "suverent" på på 3bg så lenge innpresset er nærmere 35 som sagt av Runar her. Personlig ville jeg ha valgt 215/35-19 på grunn av litt mer strekk, da jeg liker den slags, selv om dette er opp til hver enkelt. Noen kaller det vel kanskje "idiotstrekk", men kjør med rikelig med luft så går det bra. Og jo, jeg tør påstå at man ser "fort" at det er lik dekkdim foran og bak når felgene ikke er like breie. Irriterte meg grønn over dette når jeg hadde 225/40 både foran og bak, henholdsvis på 9 og 10" felg. Fikk på 195/45 foran, og først da ble jeg fornøyd. Her er forresten hvordan det så ut på Morten sin bil med 10x17 bak (innpresset husker jeg ikke sånn i farten): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 20, 2008 Det blir nok bra med den dekkdimmen. Morten Øiamo fra forumet her hadde vel 225 på 10.5" felg bak på sin 3bg, og det gikk ikke lenge før dekket løsnet fra felgene. Så med andre ord, 10.5" går "fint" bak på 3bg, så lenge du har det rette innpresset. Hva slags felger ble det? Edit: Bilde av Morten sin 3bg når han hadde felgene: Kommer aldri til å forstå hvorfor han byttet ut de, var jo 5 ganger råere enn de andre felgene jeg har sett på den bilen (eller noen annen 3BG i klubben for den del). Hva bil endte de opp på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2008 Nei, det er jo sant. Ikke at det behøver å stikke innenfor så lenge dekkbanen går innenfor heller: rolleyes Ser ihvertfall nå at jeg har lest grundig feil, siden jeg syns det stod 10.5" som trådstarter skulle ha, men var visst 9.5, ja. Shit same. Morten Ø. hadde også 10x17 på Passaten sin, og det gikk vel fint selv om han hadde rundt 100mm senk. Ikke subbing eller noe som jeg husker, så 9.5x19 går nok "suverent" på på 3bg så lenge innpresset er nærmere 35 som sagt av Runar her. Personlig ville jeg ha valgt 215/35-19 på grunn av litt mer strekk, da jeg liker den slags, selv om dette er opp til hver enkelt. Noen kaller det vel kanskje "idiotstrekk", men kjør med rikelig med luft så går det bra. Og jo, jeg tør påstå at man ser "fort" at det er lik dekkdim foran og bak når felgene ikke er like breie. Irriterte meg grønn over dette når jeg hadde 225/40 både foran og bak, henholdsvis på 9 og 10" felg. Fikk på 195/45 foran, og først da ble jeg fornøyd. Her er forresten hvordan det så ut på Morten sin bil med 10x17 bak (innpresset husker jeg ikke sånn i farten): Smaken er som baken, men jeg mener det er litt forskjell på hvordan bil man setter hjula på også. Litt lettere å godta at felgen stikker langt utenfor på en Polo enn en Audi A8. Fordelen med superstrekte dekk (f.eks 215/35 på 9,5x19) er at dekket havner så langt under skjermen som mulig. Ulempen er at felgkanten subber rett i skjermen istedenfor at dekket subber og ikke kult å bulke skjermene pga dette. Avhenger av bilens høyde selvsagt. Jeg ville fortsatt valgt 235/35 19 på 9,5x19 fordi det er plass til såpass store/brede hjul og hjulet ser ikke så rart ut med normal senk. Hadde selv 225/30 på 9,5x20 så jeg vet hva strekk er, men ikke å anbefale til mannen i gata eller de som liker lakken på bakskjermene sine. PS: Hvordan felger var det på Passaten? Var sjefskule med lakkert senter i hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2008 Det skal jeg være helt enig i, men syns Passaten kledde å ha hjulene litt utenfor skjermbuene bak. Bilen så sinnsykt brei og lav ut når man møtte den etter veien. Det kan jo skje at felgen butter i skjermkanten, men så avhenger jo dette også av innpresset på felgen om det butter eller ei, samt senk som du nevner. De fleste vil jo unngå en bulk i skjermen eller felgen, meg inkludert. Men så er det også en smakssak hvorvidt mye strekk man skal ha, og er jo en fordel med strekk mtp plass og senk. Felgene var Kerscher RS som han lakkerte senteret i en mørkegrå farge:) Kommer aldri til å forstå hvorfor han byttet ut de, var jo 5 ganger råere enn de andre felgene jeg har sett på den bilen (eller noen annen 3BG i klubben for den del). Hva bil endte de opp på? Ja, de felgene var de feteste som har sittet på den bilen, det skal jeg være enig i. En aldri så liten oppussing av felgkanten og det hadde vært som fot i hose. Men skal sies at det er råe felger i vente til sommeren også Vet ikke hva slags bil de endte opp på. Husker ikke helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2008 Men hvilke dimensjoner skal jeg da bruke for å få litt strekk? Vil også ha lik strekk så jeg regner med at det blir 2 dimensjoner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 21, 2008 Men hvilke dimensjoner skal jeg da bruke for å få litt strekk? Vil også ha lik strekk så jeg regner med at det blir 2 dimensjoner... 215/35 19 og 255/30 19 er nok eneste alternativ, men jeg frykter for bakskjermene dine, 255 er ikke bolt on på Passat og valsing av den steinharde flensen er ikke så enkelt heller. Derfor ville jeg godtatt ulik dekkstrekk og valgt 235/35 rund baut (som før nevnt i det kjedsommelige ). Synd ingen har bilder av 235 på 8,5 og 9,5, men kan legge ut et bilde av 225/30 20 på 8,5 og 9,5x20. Hjulene så ganske ulike ut når de var løse, men på bil var det mindre tydelig. Men husk at 235/35 19 på 9,5x19 blir "mye mindre strekt" enn dette bakhjulet fordi dekket er 1 cm bredere og man har mer profil å strekke ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2008 hmm, kan jeg ikke bruke 215 og 235 da? har jo ikke 4-motion så det er vel ikke så farlig om rulleomkretsen er helt lik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 26, 2008 hmm, kan jeg ikke bruke 215 og 235 da? har jo ikke 4-motion så det er vel ikke så farlig om rulleomkretsen er helt lik? Kjør på, mine nye hjul er 8.5x19 og 9.5x19 og jeg har 215 og 235 på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 26, 2008 Vet du ikke vil vise fram de nye felgene dine ennå, men er det mulig å få et bilde som bare viser strekket det blir på dekkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 27, 2008 Vet du ikke vil vise fram de nye felgene dine ennå, men er det mulig å få et bilde som bare viser strekket det blir på dekkene? Denne bilen har 8.5x19 felg med 215 dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 18, 2008 Sliter fælt med dekkvalg her jeg nå. Skal jeg gå for 235/35-19 på alle fire? Eller skal jeg bruke 215/?-19 foran og 235/35-19 bak?? Hjelp meg litt a folkens:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 18, 2008 Tror 215 og 235 kunne blitt riktig bra, men det avhenger selvfølgelig av kjørestilen din. Valgte selv 225 på 8,5" mine (har lik dim foran og bak) siden fruen bruker bilen endel. Hadde aldri valgt 215 så lenge bilen ikke var bare min. Kan liksom ikke forvente at alle andre har samme syn på hva som menes med forsiktig kjøring langs kanter og i dumper dessverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 18, 2008 Sliter fælt med dekkvalg her jeg nå. Skal jeg gå for 235/35-19 på alle fire? Eller skal jeg bruke 215/?-19 foran og 235/35-19 bak?? Hjelp meg litt a folkens:) 215/35 foran og 235/35 bak da i såfall siden 215/38 ikke finnes Ville valgt samme dekkdim foran og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 18, 2008 Etter å ha sett på noen bilder av den gamle passaten til frode gimnes lurer jeg fortsatt. Den hadde jo 235 foran og 265 bak,ser for meg at det blir lite strekk i framdekket kontra bakdekket om jeg skulle gå for lik dim foran og bak... Blir det ikke litt stor forskjell på rulleomkrets hvis jeg bruker 215/35 foran og 235/35 bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 20, 2008 Sjekket litt nå, fant ut at 225/35-19 og 245/35-19 blir like "feil" som 215 og 235. Lurer på om jeg skal gå for 225 og 245 jeg. Noen som har noen nye innspill?? Setter pris på det da dekk skal bestilles senere i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 20, 2008 Sjekket litt nå, fant ut at 225/35-19 og 245/35-19 blir like "feil" som 215 og 235.Lurer på om jeg skal gå for 225 og 245 jeg. Noen som har noen nye innspill?? Setter pris på det da dekk skal bestilles senere i kveld Jepp selvsagt blir det like stor forskjell med 225 og 245, 35% av 2 cm er like mye uansett det Jeg ville ikke valgt 245/35 19 til Passat 3BG, hjulet er unødvendig stort. 225 foran og 235 bak er mitt råd hvis du ikke kan godta samme dekkdim, noe 8,5 og 9,5x19 på Passat egentlig tilsier hvis du skal ha smalere enn 265 bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 21, 2008 Da lukket jeg øya og bestillte dekk, satser på at det blir bra. Bestillte falken fk451 215/35-19 og 235/35-19. Lurer på hvordan det blir på familiebilen med den felg/dekk kombinasjonen og det justerbare senkesettet jeg kjøpte:) Takk for alle innspill folkens!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 21, 2008 Hvor var det Morten kjøpte de kerscher RS felga som satt på passaten? Syns det var så maksimalt gromt:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...