#1 Skrevet Januar 17, 2008 Har nå i 1.5 år eid en Golf 3 97mod 1.6, som stort sett har fungert nydelig. I høst begynte plutselig bilen å slite ved fuktig vær, tennkabler ble byttet og alt gikk fint(Du så det smågnistra litt under panseret og det var en sprek i den ene kablene rett før pluggen). Men nå i det siste har den fått veldig like symptomer, og 2 ganger har den stoppet helt. Første gang var etter at bilen ikke var brukt et par dager, men tanken var full(Med tanke på kondens). Men kjørte på litt kondensfjerner allikevel og bilen startet fint opp etter 20 min. Andre gangen var i går kveld, var ute å kjørte og det var en diger "elv" over veien, og det sprutet rimelig godt, etter en stund gikk bilen veldig dårlig på lavt turtall og med motstand, men gikk fint på høyt turtall, før den døde helt. Fikk startet den så vidt igjen litt etterpå, og da hørte man sporadisk gnistring, åpnet fort opp panseret men den døde før vi fikk sett helt hvor det kom fra. Etter 30 min startet vi bilen og da gikk den som en klokke igjen. Den siste episoden kan fort være grunnet den elven, og at det sprutet oppi et eller annet sted, men noen som har noe tips til hva jeg burde se etter/bytte for å sleppe problemer i fuktigvær generellt? Kanskje bensinfilteret burde bli byttet? Usikker på når det er byttet sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2008 Hei. Når du byttet pluggledninger, byttet du fordeler lokk da? Jeg hadde ihvertfall litt problemer med det på min gamle golf, at det ble sprekk i fordelelokket og/eller at det ble kondens inne i dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2008 Kondens i fordelerlokket eller defekte kabler igjen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2008 Skal bytte fordelerlokk og bensinfilter til uka tenker jeg. Hadde nå en kort kjøretur på morgenen, og fuktig vær er det jo, bilen gikk egentlig helt greit, men merket den kommer med et lite "hopp" rett før 2000rpm. Dette skjer kun om bilen har litt motstand, ikke i nedoverbakker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...