demontere yttre drivknute ur quattro

Anbefalte innlegg

tjenare folkens. har ur quattro aksel med yttre knute deffekt.

dette er den typen knute med mutter og ikke senter skrue.

Slik jeg trodde det var og har blitt fortalt det er, er at den er låst med c-clips yttererst og etpat dunk med gummiklubba så ern av... så enkelt er det ikke: bh : jeg har hamra villt på den med stor hammeren uten at den rikker seg.

noen som vet om det er noe spesielt med måten de er feste på på ur quattro??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bruke stor skrustikke og stor hammer før det løsnet. Måtte seriøst mye kraft til for å få av. Dette var de indre knutene. Brukte også en kraftig messing dor for å ikke skade knutene. (Skulle bare skifte mansjettene). Har vært ute for at man må bruke vinkelsliper på drivknuter visst det ikke er håp å få de av hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å finne slegga Helge.. sku sagt ifra vettu, sku jeg plukket det av med fingrene før jeg sendte deg denna ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha... skulle likt å sett fingra dine når du tar av denne... ettersom knuten ikke var no å ha slo jeg støtteringen for kulen istykker slik at kulene ramla ut, er nå bare innereste ringen igjenn, og denn sitter no jælv på splinsen... slo istykker 1kilos hammern da jeg prøvde: smil :

skal se om jeg får presset den av i helgen..

 

problemet blir jo om den friske knuten jeg skal ta av kort aksel sitter like ille.. da får jeg jo den ikke hel av: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haru ikke fått den av enda....nå bør du jaggu begynne å trene...hehe...skal bare noen bestemte harde slag så detter den av.

Hvis det ikke har skjedd noe rart med c clipset da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde de gamle store ytterknutene hadde den j**lige låseringen i enden av akselen jeg. Sitter på samme plassen som de med c klips,bare at den er tykkere og med tapper for å åpne de med tang.

Men det hadde du sikkert sett nå hvis du har demontert knuten i biter: smil : Vet gamle 100 og eldre ur-q hadde det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal jo byttes uansett,så er jo bare å kutte det i filler.

har måttet gjøre det flere ganger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter nok på c klipset ja..

 

Jeg plere og åpne skrustikka og la knuta ligge mot den.. Så ta tak i akslingen og SMELLE til den. Altså ned mot stikka, pleier kommer da!

 

Kan også hende du har fått med deg klipset oppover og da sitter den godt ja!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da fikk jeg et tips fra en dyktig audi mann! i motsettning til alle oss andre idioter som ikke har skjønt en dritt:p

 

 

på de gamle modellene slik dette er sitter det et lite klips på innsiden, må altså brette tilbake mansjetten, vaske bort fett osv så ser man det. vanskelig å forklare igrunn.og man oppdager den ikke om man ikke vet om den.

men det sitter altså på splinesen mellom knute å aksel. er spor inv i knute og utv i aksel.

 

må klemme ringen ut over med en spes tang mens man dunker av knuten. altså værken seegering, c, eller e clips.

 

nå har jo jeg hamra så entusiastisk på denna knuten at det ser ut til å ha kilt seg helt: bh :

 

Så tips til alle andre med gamle aksler:)

 

men nå drar jeg på butikken å kjøper større hammer: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da fikk jeg et tips fra en dyktig audi mann! i motsettning til alle oss andre idioter som ikke har skjønt en dritt:p

 

 

på de gamle modellene slik dette er sitter det et lite klips på innsiden, må altså brette tilbake mansjetten, vaske bort fett osv så ser man det. vanskelig å forklare igrunn.og man oppdager den ikke om man ikke vet om den.

men det sitter altså på splinesen mellom knute å aksel. er spor inv i knute og utv i aksel.

 

må klemme ringen ut over med en spes tang mens man dunker av knuten. altså værken seegering, c, eller e clips.

 

nå har jo jeg hamra så entusiastisk på denna knuten at det ser ut til å ha kilt seg helt: bh :

 

Så tips til alle andre med gamle aksler:)

 

men nå drar jeg på butikken å kjøper større hammer: smil :

 

Var det jeg prøvde å forklare. Har knust en sånn knute før pga. dette. Etter det kjøpte jeg en sånn tang,men har ikke fått bruk for den siden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser sånn ut. Hazet-nr: 1847-3

låseringtang.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... joa: rolleyes ser jo det nå at det var det du forklarte:)

da skal jeg melde deg ut av gruppa med oss idioter som ikke skjønte det: smil :

takker for tips folkens;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med å få av de indre knutene på diffen. Sitter som støpt.. har prøvd å dunke uten hell. Fins det noen tips her?? Da har vi hele drivknute problematikken i samme tråd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser sånn ut. Hazet-nr: 1847-3

 

hvor får e kjøpt dene tanga. må av m knuten jeg og huff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte en c-clips tang når jeg gjore det på 200`en, funket som gull den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.