Noen med erfaring med 19"'ere på Touran

Anbefalte innlegg

Noen der ute som har erfaring med 19" sommerfelger på en Touran? Det er en 2008 modell med sportsunderstell men uten 'skvettlapper' foran og bak. Kjørte 18" på forrige Passat 2007 modell uten at det var for hardt og tenker å kjøre samme felg på Touran men kunne godt tenke meg 19" dersom det går. Noen erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skvettlapper skal vel ikke ha noe å si, så lenge bredden ikke blir no større..

Er jo som regel 225 allerede på disse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, skvettlapper har absolutt noe å si. Når bilen blir lavere og en har sportsunderstell så kan en eksempelvis oppleve at skvettlappene eksempelvis kan hekte seg fast i murkanter etc. Hver gang jeg har bestilt ny bil hos Møller, det være seg Audi og VW så anbefales det ikke skvettlapper event kuttes de litt i høyden. Dette gjelder også hos andre merker. Men bortsett fra dette, har du noen erfaringer med 19"'ere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, egentlig ikke no erfaring. Lurer på det samme som deg!

Kjører på 17" nardo med skvettlapper nå :P

Så må vel modifiseres litt ja, bare pga senk da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa har Touran å han kjører på 19" han har 235/35 19 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, blir bilen veldig hard over asfaltskjøter, ømfintlig for sporing etc? Har han opplevd unormal slitasje på forstilling? Annen nyttig info paps'en har å gi? Er det sportsunderstell på hans bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt det ligger et lite hint ute om

Anbefalt Ny forstillingskontroll på de aller fleste Touraner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, vi får se på service log'en når så lang kommer. Dersom problemer så kan jeg garantere at Møller finner det.... :-( og skal ha betalt for det. Ellers så ser jeg det nok på dekkene dersom den begynner å dra skjevt. Siden profilen blir lavere og derfor mer støt i understellet så har en opplevd - generlt ikke bare på VW - at deler på understellet slites fortere.

Hm, ser ut til at det er dårlig med erfaringer rundt om i forhold til 19"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tenkt og kjøre 19" på touran selv.. har hatt dette på passat og var helt fint og kjøre med der så kan ikke tenke meg det er noe verre på en touran.. eneste eg er redd for er att bilen blir sende veldig høy ut.

er det ET45 som er og annbefale på touran? har noen 8x19 med 235/35 dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19" på Passat sier du, opplevde du noe av det jeg spurte om lenger oppe i tråden? Tenker på kortere levetid på forstillingsdeler, veldig hard på asfaltskjøter, sporing etc? Hva med hjulstøy, var det sjenerende? De 18"'ne jeg hadde på min Passat var ikke særlig støyende og kun passe hard. Kjørte Goodyear Eagle F1, hva hadde du på din Passat? Ditt spørsmål om ET45 aner jeg ikke noe om, så inne i terminologien er jeg ikke. Er mer den som går inn i butikken, sier hva jeg skal ha, får det og er fornøyd med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke kjørt med 19" på touran..men har tenkt og prøve til våren! passaten sporet ikke noe med 19" og eg opplevde det ikke som noe hardere og kjøre på en 18" som eg hadde før heller. husker ikke dekk merke nå men er 235/35-19.. sporing er vel forskjell fra merke til merke samt bredde på dekk og felg!

tror ikke det vil bli noe betydlig økning i slitasje på bilen om du bruker bil på en normal måte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med deg i det du skriver. Tror jeg går for 19". En ting til, du er redd for at bilen blir høy men dersom vi tar utgangspunkt i eksempelvis 18" så går en opp en tomme i felg men ned fra 45 til 35 i profil. Burde ikke det uligne seg sånn omtrent tror du? Eller blir det litt mer Toureg høyde av dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 19" på min Touran (2006).

Har kjørt med de i 4 måneder. er 235/35-19. merker ikke noe til slitasje eller sporing på min.

Min er senket 15mm (sportunderstell, men vil senke den mer til våren da jeg synest den blir litt høy med 19"

(se bilde av bilen under..beklager dårlig bilde + at bilen er møkkete) :)

2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på med enda et spørsmål om Touran....

Har en 07mod exclusive. Så har jeg noen hjul fra min gode gamle caravelle liggende med følgende specs: 245/45/18 og felgene er 18"x8 med ET 35 på to av dem og ET45 på de to siste.

Vil dette gå på Touranen?? Tenker da på felgbredde og ET. Er i ferd med å kjøpe ny gummi til disse felgene og hvis det blir nødvendig, så kjøper jeg en annen dekkdimm for at det skal passe Touranen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette passer nok perfekt!

Eller ville kanskje hatt 4 av hver :P

Da ET 35 blir 1,3cm? lenger ut, tror det er ET 48 std på disse bilene

Hadde ET 35 mot std 48 på A6en, 8x18 Blir penere, men blir litt sprut bakover :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette passer nok perfekt!

Eller ville kanskje hatt 4 av hver :P

Da ET 35 blir 1,3cm? lenger ut, tror det er ET 48 std på disse bilene

Hadde ET 35 mot std 48 på A6en, 8x18 Blir penere, men blir litt sprut bakover :(

Det som er "problemet" er at jeg ikke får byttet de to i ET35 med ET45 uten videre. Men går det greit med dekkdim også, eller er det en annen dim som vil fungere bedre på disse felgene og bilen?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.