Hjelp!! Bytte tenningslås på golf 1/2

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte tenningslås på en bil jeg har kjøpt som det ikke fulgte nøkkel med til. Jeg har en annen bil som jeg ikke skal bruke som jeg har nøkkel til. Hvordan får jeg ut den låsen med nøkkel hel og og hvordan får jeg ut låsen uten nøkkel?

Dette må da noen vite:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får å få ut låsesylinderen så må det borres et hull på "rett sted" på huset for å frigjøre en mothake med et skrujern. Det står beskrevet i Haynes-bøkene, og er den samme på de fleste VW og Audi 80 fra 1970-80 tallet.

 

Som det står beskrevet i min Haynes-bok for Audi 80: Det må borres et 3 mm hull, 12 mm ned fra kanten mot låsen (på huset altså), og 10 mm til venstre for VW-symbolet. Dette blir da når du holder "ratt-siden" mot deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det Per, da blir det å prøve det i morgen. Det som ble min versjon av å få ut den tenningslåsen jeg ikke skal bruk var å borre et 10mm stort hull i den flate stripen som man vanligvis stikker nøkkelen inn i, rive ut bitene fra sidene med en stor og en liten skrutrekker og starte bilen med den store:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda Kenneth, du skal ha for den brutale versjonen:) Takk skal du ha:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 'enklest' å dra av rattet, og bytte over hele låsemekanismen med rattlås og alt?

Husk å kjøpe låseskiva som holder låsen på plass først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Er vel 'enklest' å dra av rattet, og bytte over hele låsemekanismen med rattlås og alt?

Husk å kjøpe låseskiva som holder låsen på plass først..

Men hvordan sitter det montert da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.