Anbefalte innlegg

Hmm, funker dette på en 04 A3 8P? Canadisk er sånn at du kan bruke grøftelys og parklys som kjørelys sant? og blinklysene lyser ikke, de bare er som normalt?

Kristian

 

Såvidt jeg vet så er koding av de såkalte "canadalysene" ikke mulig på 8P, da nord-amerikansk lysinnstilling gir tente tåkelys dersom ikke bixenon, og dersom en har bixenon er det kun pæra nærmest senter av fronten som lyser. Mener å huske at baklysene heller ikke lyste, så da blir det vel kanskje ikke helt som en ønsker? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som oversikt over hvem biler som går? min går sikkert ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks, din går ikke desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv, du har jo vag-com!!

 

Ja, men har ikke funnet ut hvem, kode det er.. Ligger sikker inne på central convenience eller hva det het. Har jo "canbus light" på 3bg'n så da burde det jo gå. Har vel egentlig lest at noen andre har fått det til. Noen som evt vet koden?

 

Funker dårlig der og

 

Har du prøvd? eller hva mente du?

Skal ha park og spredere på kjørelys, uten å vri på bryteren.

 

 

Litt OT, noen som vet åssen jeg får spredere all the time? ser det ligger noen andre tråder her, men er liksom ikkeno ordentlig svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var akkurat på ross-tech.com nå, men fant ikke ut noe.. alt står jo ikke der. bare FAQ på funksjonskartet. Gidd ikke å søke igjennom alt på bilen, da dette sikkert tar sin tid (og sikkert min tid også :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så er koding av de såkalte "canadalysene" ikke mulig på 8P, da nord-amerikansk lysinnstilling gir tente tåkelys dersom ikke bixenon, og dersom en har bixenon er det kun pæra nærmest senter av fronten som lyser. Mener å huske at baklysene heller ikke lyste, så da blir det vel kanskje ikke helt som en ønsker? : klø :

 

Det går det, jeg gjorde det på gamlebilen til Roger K (A3 sportbacken). Du må kode om slik at den tror at bilen ikke har kjørelys innerst og så sette 'canadamodus'.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går det, jeg gjorde det på gamlebilen til Roger K. Du må kode om slik at den tror at bilen ikke har kjørelys innerst og så sette 'canadamodus'.

 

 

Kan dette være løsningen for å få det til på b7 med bixenon ?

Ta bort kjørelys inne å så sette på canadisk ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt være at en kan lure det til på B7 også.

Jeg har ikke sett noe om det på nettet, jeg og Roger lekte litt med long coding til vi fikk oppførselen vi ønsket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var akkurat på ross-tech.com nå, men fant ikke ut noe.. alt står jo ikke der. bare FAQ på funksjonskartet. Gidd ikke å søke igjennom alt på bilen, da dette sikkert tar sin tid (og sikkert min tid også :P)

 

Sjekk http://dk.openodb.org/, det står mere der enn på Ross-tech's sider.

 

Når det er sagt, så kan jeg også nevne at Passat 3B og 3BG har ikke elektronisk kontroll over lysene, og man kan dermed ikke programmere hvordan det skal lyse, det må kobles om med ledninger på baksiden av lysbryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går det, jeg gjorde det på gamlebilen til Roger K (A3 sportbacken). Du må kode om slik at den tror at bilen ikke har kjørelys innerst og så sette 'canadamodus'.

 

Tøft! Men fikk dere lys bak da? Sånn som jeg har forstått så er det kun DRL for skandinavia som tenner baklysene på 8P ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft! Men fikk dere lys bak da? Sånn som jeg har forstått så er det kun DRL for skandinavia som tenner baklysene på 8P ?

 

Ja er ganske sikker på det. Roger kjørte med bilen i flere måneder etter vi gjorde omkodingen, han får korrigere meg om jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går det, jeg gjorde det på gamlebilen til Roger K (A3 sportbacken). Du må kode om slik at den tror at bilen ikke har kjørelys innerst og så sette 'canadamodus'.

 

Aha, det var Roger K sin bil jeg leste hadde gjort det, så... hmm, Kim noe du har lyst til og prøve på en dag? Eventuelt du Bjørn? :P Kan seff gi noen kroner for det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, det var Roger K sin bil jeg leste hadde gjort det, så... hmm, Kim noe du har lyst til og prøve på en dag? Eventuelt du Bjørn? :P Kan seff gi noen kroner for det!

 

Vi kan sikkert prøve en ettermiddag, ikke noe problem det.

Hvis vi finner ut av det så får vi lagre før og etter verdier og så legge det ut slik at andre også kan ha nytte av det.

 

 

EDIT:

Her beskrev Roger det vi gjorde:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=430980post430980

 

Kodet om baklysene, så jeg har bremselys i tåkelysene også.

Kodet om lampene foran, så jeg har park og tåkelys som kjørelys.

Kodet om alarmen så jeg får kvitteringslyd når jeg låser bilen opp og igjen (kjekt ettersom jeg kan låse bilen når jeg går ut, og så gå to meter og glemme om jeg har låst den)

Kodet om til amerikansk låsing, det vil si at bilen låser seg når jeg kjører fortere enn 15 km/t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan sikkert prøve en ettermiddag, ikke noe problem det.

Hvis vi finner ut av det så får vi lagre før og etter verdier og så legge det ut slik at andre også kan ha nytte av det.

 

Jau, Når og hvor? Onsdag og torsdag er dårlige dager, skole hele dagen og jobb hele kvelden, mandag,tirsdag,fredag,lørdag,søndag er fine dager ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er ikke lov i norge att blinklysene lyser, derfor lurer jeg på om de lyser på canadisk lysinstilling??

 

Lovlig med konstant lysende blinklys nå gitt... men da må lyset slukke, og lyse sterkere enn ved konstant, ved blink

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lovlig med konstant lysende blinklys nå gitt... men da må lyset slukke, og lyse sterkere enn ved konstant, ved blink

 

Har du en kilde til denne opplysningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en kilde til denne opplysningen?

 

Hmmm... Har det ikke svart på hvit lenger, da jeg har solgt min US Coupe for 3årsiden.. men står i kjøretøy forskriftene hvis du finner de. står sammen med markeringslys osv.. men du må ha markeringslys bak også for at det skal være godkjennt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg canadisk lysinstilling på min bil uten lys i blinklysene: rock :: rock :

 

Stor takk til Thomas Lagesen for hjelpen:tilber::tilber:

 

hva er poenget, hva er forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan fikse det for deg. Men da må du ta en kjøretur :P

 

Funker dette på min gamle 4B og tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er poenget, hva er forskjellen?

 

 

For de som har lyssensor så får du park/grøftelys som "dagslys" og automatisk skrudd på vanlige lys om kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som har lyssensor så får du park/grøftelys som "dagslys" og automatisk skrudd på vanlige lys om kvelden.

 

Det vil jeg også ha!! Men er visst litt uenighet om det funker på A3 8P da.. Så er vel bare og teste... Noen som kunne i helgen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som har lyssensor så får du park/grøftelys som "dagslys" og automatisk skrudd på vanlige lys om kvelden.

 

Det samme for de som ikke har lyssensor, grøftelys brukes som automatiske kjørelys i stedet for nærlys.

 

Med USA-innstillingen har man ikke automatiske kjørelys, og tåkelysene fungerer bare sammen med nærlysene, ikke alene sammen med parklysene.

 

Dette gjelder ihvertfall på A4 B6/8E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ihvertfall testet, dessverre med negativt resultat!

 

Grøftelys og parklys kan ikke brukes som kjørelys på en A3 8P, 2004 modell. Mulig det går på nyere, det gjenstår og teste.

Takk anyway for en hyggelig prat og litt knoting i vag-com Bjørn :)

 

Skrudde på amerikansk låsing, får vi se om jeg blir fort lei av det :P

-Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble det da på min A6 4b.

 

5w park 21w blink.

 

6000k 50w xenonkit

06022008152mini.JPG

06022008147mini.JPG

06022008149mini.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene er tatt med mobilkamera (5mpix). Håper på og få tatt noen med speilrefleks en eller annen dag....

06022008153mini.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.