#1 Skrevet Januar 18, 2008 vurderer å putte i en 96 VR6 motor fra en passat i Golfen som er en GTI fra 94.. regner med at det er startsperre og masse annet tull, og lurer på om dette er mulig uten alt for mye jobb?? regner også med at noen har gjort dette før som sikkert kan komme med noen tips og råd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2008 vurderer å putte i en 96 VR6 motor fra en passat i Golfen som er en GTI fra 94.. regner med at det er startsperre og masse annet tull, og lurer på om dette er mulig uten alt for mye jobb?? regner også med at noen har gjort dette før som sikkert kan komme med noen tips og råd... motor, bremser? vet ikke hva gti har fra før.. ledningsnett, kjølesystem, bensinpumpe.. instrumentpanel,,. motorstyreenhet osv.. eksos.. diverse andre ting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2008 gti'en har samme understell /bremser som VR6 og multipoint innsprut, så bensinpumpe er det samme..regner med at ledningsnett og styreenhet må byttes det som jeg var mest nysgjerrig på var konflikt med tenning og startsperre og problemer knyttet mot det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2008 gti'en har samme understell /bremser som VR6 og multipoint innsprut, så bensinpumpe er det samme..regner med at ledningsnett og styreenhet må byttes det som jeg var mest nysgjerrig på var konflikt med tenning og startsperre og problemer knyttet mot det... Startsperre kan vel bare kodes om? Kan iallefall dette på golf 4 osv vet ikke om biler før 97 har samme prosedyre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2008 Startsperre kan vel bare kodes om? Kan iallefall dette på golf 4 osv vet ikke om biler før 97 har samme prosedyre.. nå svarer du spørsmål med spørsmål noen andre som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2008 ingen som vet noe da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2008 Startsperre kan kodes/tilpasses til hverandre også på denne ja. Nå husker jeg ikke om startsperrestyreenheten sitter i instrumentet eller for seg selv på denne, men om du tar motor, ledningsnett, tenningslås med lesespole, instrument/startsperreenheten fra kun den ene bilen/donorbilen og flytter alt over, unngår du at det blir noe krøll med dette. Da skal du isteden kunne koble til alle ledninger, sette på strøm og fyre opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2008 hvis du ser bort fra akkurat denne 96 modellen....hvilken motor som gjør denne jobben lettest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2008 Startsperre kom først i 95 eller 96, så hvis du tar en VR6-motor med elektronikken fra 92-94 så bør du slippe unna dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2008 1996 mod VR6 motor er OBD2. Og har et helt annet ledn nett en de eldre VR6 motorene. Du må bytte hele lednettet med ECU og startsperre kan kobles ut. GTI har mindre bremser en OBD2 VR6. Hva gjelder bensinpumpe etc vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2008 Har OBD2 VR6 biler 16" hjul som standard? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2008 Har OBD2 VR6 biler 16" hjul som standard? Nei, har 15". Men 288mm skivene går akkurat inni der. Kalipperne er samme som på 1.8T Så 312mm S3 bremser passer da på. Om du vil, så går R32 bremser på også. Så lenge det er 288mm orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2008 er det 280mm som står på min? (for kalipprene fyller 15" helt ut) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 27, 2008 er det 280mm som står på min? (for kalipprene fyller 15" helt ut) Uten å ha sett bilen din, så ja. Du har 280mm. Helt andre skiver og kalipere på 96 og nyere VR6 iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 27, 2008 Er ikke store forskjellen på disse calipperne men litt er det, mner også å huske at gti ikke har disse bremsene, men passaten som du skal ha motorne fra har disse bremsen, på grunn av vekt så kom passat med disse bremsen alerede i 1994 mener jeg å huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 29, 2008 93 Vr6 med fordeler er kjøpt inn...trenger dog noen deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 29, 2008 Hva trenger du for å være komplett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 29, 2008 Hva trenger du for å være komplett? startmotor, fordeler/kabler/lokk, clutch, kjøle/radiatorslanger....ser i tillegg at jeg mangler tempsensorer, men disse er jo ikke så dyre i innkjøp (sikkert noe som dukker opp etter hvert) dvs fordeleren har jeg, men ser at plastikkpluggen hadde løsnet fra selve fordeleren, og at ene kabelen var røket...muligens at den kan fikses, men hadde jo vært greitt med en som var hel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 29, 2008 Har du kjøpt en pakke med motor, gir, ladningsnett og styreenhet, eller mangeler du noe av det å? Hva av kjøle slanger mangler du? har du noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 29, 2008 Har du kjøpt en pakke med motor, gir, ladningsnett og styreenhet, eller mangeler du noe av det å?Hva av kjøle slanger mangler du? har du noe? jeg har motor, ledningsnett, styreenhet, instrumentpanel, wireoverføring og girkasse...mangler dog boltene som forbinder kassen til motoren. mangler vel så godt som alle slanger til kjølingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 29, 2008 Har en del slanger til dette liggende skal sjekke hvor mange jeg har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 29, 2008 Har en starter med ukjent tilstand... kom og hent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 30, 2008 Har en starter med ukjent tilstand... kom og hent kjøre 110mil t/r for å hente en starter...yeah right men fra spøk til pistol...sende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 30, 2008 siden dette er en ren teknisk tråd så vil jeg for videre deleformidling henvise til "kjøpetråden" min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...