Anbefalte innlegg

Lurer på ka oljetrykket skal ligge på, på tomgang og ved gasspådrag?

 

Så idag at på tomgang lå den på ca 2bar og ved 4000rpm lå den på maksstreken på 5bar.

Har byttet den billige oljetrykk sensoren som kostet vel 175kr, liten hvit plugg.

 

Oljelampen lyser støtt og stadig, så sjekker oljenivået ofte for å være på sikre siden, men piper selvom nivået er på maks streken. Vet at det ikke finnes oljenivåmåler på denne motoren, og at den bruker trykket for å sjekke nivået..

 

Andre sensoren koster ca 1150kr, så vil ikke bytte den hvis det viser seg at det er andre ting som kan foresake dette?

og hvor ligger veivhus ventilasjonen? dyrt å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykket ditt er bra det! Det er vist en vanlig feil at olje lampen(og andre) lever sitt eget liv.

Sliter med det samme selv,men olje lampen på min S4 slutter å blinke etter noen sekunder;)

Jeg har også lest et sted at vis man har for mye olje(eller grenseland)så kan det få den til å slå ut,om jeg har helt troen på dette er jeg ikke helt sikker på.

 

Jeg har en mistanke om at dårlig hoved jording til motor kan ha noe med alle feilmeldingene som kommer,skal sjekke om det hjelper på min snart,men det er kansje noen som har provd dette før??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo skjekke oljetrykk sensoren som står på oljefilter huset :) kan være denne som tuller...

koster vell ikke allverden den da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 bar? Hm, ligger de så høyt. Når skal overtrykksventilen slå ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo skjekke oljetrykk sensoren som står på oljefilter huset :) kan være denne som tuller...

koster vell ikke allverden den da :D

De sitter rett i blokka ved vann termostaten de da. en på 0,3 og en på 1,8 bar var det vel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi sitt krav til oljerykk er 2 bar ved 2000 rpm på varm motor.

(2bar på tomgang høres bra ut. 3-4 bra på 2000rpm da?)

 

Det er to trykkbrytere.

Den dobble som er kombinert trykkbryter og giver til instrument.

og en ekstra bryter som står rett ved siden av. (ein for minimumstrykk på tomgang, og ein for minimumstrykk på turtall)

 

Dersom autosjekken gir feilmeldinger uten at det er faktisk feil, skuldes dette vanlegvis dårlege kontakter på instrumentet.

Ta ut instruenta og lodde over alle loddinger + rense stikkere med kontaktspray; pleier å kurere dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 bar? Hm, ligger de så høyt. Når skal overtrykksventilen slå ut?

 

Samme trykk på A4`en rundt det området!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 bar? Hm, ligger de så høyt. Når skal overtrykksventilen slå ut?

 

Den begynner å regulere ved ca 5bar ja.

På ein frisk motor med tykk olje (10-60). kan ein komme over 6bar. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Mobil1 5-50 RallyFormula

 

så dette er ikke skadelig for ventilløfterene? har hørt før at det slites på de med for høyt trykk. Før (sikkert før jeg byttet den ene sensoren), når motoren var blitt varm, så lå jeg på den tynne streken før 2bars merket. på tomgang. og opp i 5 bar ved gasspådrag.

 

dsc00277yj1.jpg

800rpm (står stille)

dsc00278oj4.jpg

4000rpm (står stille)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Mobil1 5-50 RallyFormula

 

så dette er ikke skadelig for ventilløfterene? har hørt før at det slites på de med for høyt trykk. Før (sikkert før jeg byttet den ene sensoren), når motoren var blitt varm, så lå jeg på den tynne streken før 2bars merket. på tomgang. og opp i 5 bar ved gasspådrag.

 

 

 

Dette er vell korrekt ja...

skal vell ligge rundt 2 bar på tomgang og 4/5 ved ca 3000rpm.

 

på kald motor vill denne måleren holde 5 bar helt til du har fått litt temperatur på olja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vell korrekt ja...

skal vell ligge rundt 2 bar på tomgang og 4/5 ved ca 3000rpm.

 

på kald motor vill denne måleren holde 5 bar helt til du har fått litt temperatur på olja:)

 

stemmer at den har 5 bar på tomgang ved kald motor ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.