Vindusvisker helt amokk med regnsensor

Anbefalte innlegg

Må si regnsensoren på bilen går helt amokk. 1 hastighet kjappere enn ønskelig minst. På vindusviskerarmen ved rattet høyre side på oversiden er det en knott ed 4 alternativer. Samme hvem hakk jeg setter den på går den 2 ganger rolig før den setter seg i å kjøre på kontinuerlig. Selv om det er minimalt med regn. Er det litt mere regn så jeg ønsker å ka kontinuerlig setter den som regel opp hastigheten til maks. Må da skyve på knotten på vindusviskerarmen mot høyre 3-4 knepp. Så tilbake til enstre. Rolig 2-3 visk og så maks fart igjen. Noen ganger ikke helt full fart.

Hva kan dette skyldes? Ser jeg får litt striper på vindusviskerne. er problemet vindusviskerne må byttes? Hva bør jeg velge? Biltema ser jeg har noen viskere med 2 blader. Men vet ikke om de passer på 2001 mod Passat 4 motion 130hk.

Eller at det er litt mye stein sprut på frontrut? Eller andre ting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har feil med sensoren i ruta di, kan være noe så enkelt som luftblemmer i sensorputa (transparent dobbeltsidig gelelimpute som sensoren sitter festet til glasset med)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe jeg kan rette selv? Hva koster det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller som du nevner slitte pussere ( det blir liggende igjen for mye vann på ruta ), eller du har klistremerke/streamer i ruta som forstyrrer sensoren??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusserne lager masse striper. Så kan jo hende disse bør skiftes. Hva anbefaller dere? De som har doble visere? De på biltema passer vel ikke. Er ikke lange nok. Følerat gummien på biltema sine enkle ikke er verdens beste. Hva mener dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.