Vindusvisker "ute av ledd"

Anbefalte innlegg

Så jeg hadde litt snø på bilen forleden, men trodde det bare var løs snø. Brukte viskerne for å viske vekk, men den ene på førersiden fikk kanskje litt for mye motstand da den i etterkant har bestemt seg for å ligge ca 3-4 cm lavere enn den skal i hvileposisjon. Retter jeg på den for hånd hjelper det i 5 minutter før den bestemmer seg for å senke seg igjen.. Dette er drit irriterende da den slutter å viske akkurat i synsfeltet mitt - akkurat som om hele dritten har forskjøvet seg.

Noen som har vært borti dette før? Vil ikke sende bilen på verksted for en filleting, men jeg er redd for å ødelegge den/dem mer ved å tukle.. Skål: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette finner du ut av om du åpner panseret og ser på vindusviskermekanismen. På min S4 hadde hele braketten knekt av slik at viskeren gikk for langt. Kan også hende du har ødelagt en tapp på viskerarmen eller på den delen armen er festet på. Armen var bare festet med en 13 mm mutter på min, så det finner du jo fort ut av.

Tukle i vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sitter godt fast, og det er ikke synlige avvik på selve armen. Hadde håpet at det var et kjent problem med en lett løsning, men da må jeg nok bare begynne å løsne ting og tang..: bh :

Takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at viskerne har stått stille mens motoren og akslingen har beveget seg på bl.a min bil og på en Seat Ibiza, da har løsningen vært å slå av/på viskerne slik at en finner "Null-posisjonen" og skru løs og flytte viskerne til rett posisjon.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at viskerne har stått stille mens motoren og akslingen har beveget seg på bl.a min bil og på en Seat Ibiza, da har løsningen vært å slå av/på viskerne slik at en finner "Null-posisjonen" og skru løs og flytte viskerne til rett posisjon.:)

Mange takker. Jeg skal ut og prøve dette nå når jeg allikevel skal sette på plass en del andre ting i bilen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sak løst. Var en løs mutter som bare måtte strammes. Å løsne deksel osv var ikke bare bare:tr:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.