Anbefalte innlegg

heisann godt folk!

jeg har et kjempe problem med en S4 C4 93'

jeg kommer meg ikke inn i bilen.

nøkkelen går rundt i låsen, men ingenting skjer, fjernkontrollen virker ikke, har forøvrig ikke gjort det noen sinne.

har sjekket om bilen er fri for strøm, det er den ikke.

har prøvd å dra i dørhåndtaket ved hjelp av wire gjennom dør pakkning, det hjalp heller ikke.

har selvfølgelig prøvd begge dørene forran.

bilen har også et gps sporing og tyverisikrings system, men jeg har ikke hatt noe abonement på dette og de to forrige eierne har heller ikke hatt det.

den ble tatt ut ifra verkstedet etter 4-hjuls kontroll på torsdag og kjørt en tur til job hvor den står nå. fyren på verkstedet sa han hadde vært plaget av alarmen, noe jeg aldri har vært(viste ikke at den virket engang). tror ikke den er frosset, ihvertfall ikke låsen.

har lest på forumet her at låsene er vakumstyrt og at de har elektonisk sperre for å hindre innbrudd med "sverd".

politiet kunne ikke hjelpe, falken kunne ikke hjelpe.

hvilke muligheter har jeg igjen? har vurdert å knuse ei rute, men tror ikke det fører noe vidre. noen som har hatt lignende problem?

står forøvrig i hønefoss, det haster litt, så hvis noen har noen hotte tips kan jeg også nåes på 92618819.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er ikke bare frosset da? Kan bli slik da... !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tvilsomt, men skal ta med litt varmeverktøy og være helt sikker senere

er foresten varmegrader i teigen her, har også tenkt på mekanisk feil, men ikke i begge dørene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bakluken da? kan vel opne den med nøkkel om det er avant vertfall:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å henge seg særlig på fremdørene om det er kaldt.

Om det er ekstremkaldt må jeg noen ganger åpne sidedøra bak og åpne døra fra innsiden..

Men det har du vel prøvd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, har prøvd... er snart fardig utdannet innenfor innbrudd : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ja, fikk omsider åpnet bilen, rev av grillen, fikk tak i wire til åpning av panseret via en bitte liten glippe mellom luftinntak og høyre side av denne, slet ut sikring 2 og 4 i boksen under panseret og voila! åpen... Mistet den ene sikringen ned under sikringsboksen.

deretter startet jeg bilen og kjørte til nærmeste bensinstasjon for å høre om de hadde sikkringer av den typen, noe de ikke hadde. jeg Forsøkte derfor med en annen type sikring(vanlige typen) det skal være "dobbel sikring" med på lang og kort tid. eks: 30A over lang tid 105A over kort tid...

etter et øyeblikk med å kike over bilen syntes jeg det luktet litt rart, oppdaget at det kom røyk ut av dørstolpen, deretter av dashbordet og motorrommet. 7 sekunder senere brant det i dashbordet. alle sikringer var fortsatt hele... var til og med av mindre type 10A.

nå er jeg dritt lei bil og vurderer å bytte ut begge og kjøpe meg busskort.

men jeg spretter vel opp dashbordet i morgen når det er litt lysere og varmere ute. samt at jeg skal høre med verkstedet hva de gjorde på onsdag.

takk for alle tips, mulig jeg spør litt mer i morgen når jeg finner ut hva som har hendt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff.. hørtes veldig kjedelig ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... da har jeg åpnet og sett.. totalskadet ledningsnett... noen som har et liggende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde med min første 2.3E Quattro. Den ble kondemnert :(

Over 50.000 i skadetakst for noen usle ledninger.. Kom røyk fra samme området. Hadde dog ikke fiklet med noen sikringer jeg.. Får håpe du er heldigere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.