#1 Skrevet Januar 19, 2008 Vurderer å kjøpe en 94' passat med 1,9TDI motor. Denne har gått litt over 300k. Burde jeg ha betenkeligheter med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2008 Kjenner fler om har av samme type med den km-stand. Har også hatt selv. Alle de jeg vet om fungerer veldig bra tross km-stand, bruker 1 l olje mellom skiftene (10.000km) Virker som motorene er veldig solide. Måtte skifte dyser på min pga litt blårøyk, men etter det var byttet var den helt fin. Også hørt om noen turbo-bytter rundt 250-300 men det kan jo variere veldig. Så om den er godt holdt med oljeskift og litt service tror jeg du kan ha bil lenge:) Ved en slik km-stand er de jo ganske rimelige i innkjøp og så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2008 Jeg hadde en som var gått 368000, funket fint den, gikk gjennom EU på lambdaverdi og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2008 Jeg kikket rundt på Passat med 1.9tdi tidligere og var da innom Møller og hørte hva de hadde å si om denne motoren. "Den går så langt du vil den skal gå" var svaret fra karen jeg snakket med fra verkstedet Med normalt godt vedlikehold går de fleste motorer langt, og har fått inntrykk av at 1.9tdi skal være en solid motor som fint tåler høy km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2008 1Z motoren i gammel Passat/A6 har ikke vannkjølt topp, så den tåler ikke varmkjøring. Men utover det, så har jeg et skjema fra sylinderlekkasje- og komptest på min gamle A6 1,9 som viser at den var i tipp topp stand etter ukjent antall km, sannsynligvis rundt 250k. Fortsatt fabrikkverdier på komp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...