#1 Skrevet Januar 20, 2008 Hei. Er det noen her som kjører eller har kjørt med felger med ET42 på Golf V. Vurderer nye felger og de jeg har i kikkerten lages bare i ET42. Lurer på om det er fare for å subbe med 225 40 18 dimm på 8 x 18" felger? Hva med 235 40 18, subbing? Orginal innpress er etter hva jeg har funnet ut ET 47 så det burde jo være lovlig. Fare for subbing hvis man senker? Takknemlig for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2008 Hei. Er det noen her som kjører eller har kjørt med felger med ET42 på Golf V. Vurderer nye felger og de jeg har i kikkerten lages bare i ET42. Lurer på om det er fare for å subbe med 225 40 18 dimm på 8 x 18" felger? Hva med 235 40 18, subbing? Orginal innpress er etter hva jeg har funnet ut ET 47 så det burde jo være lovlig. Fare for subbing hvis man senker? Takknemlig for svar. 8x18 ET42 burde gå greit, men velg 225/40 så slipper du nesten helt sikkert subbing sålenge du senker max 50mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2008 Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2008 Får vi se hvilke felger det er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2008 Får vi se hvilke felger det er? Nei, ikke enda. Må være litt hemmlighetsfull av og til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2008 Tror jeg vet hvilke han tenker på. fare for at vi vurderer samme felgene her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2008 Tror jeg vet hvilke han tenker på. fare for at vi vurderer samme felgene her... mmmmmm...........spennende:) I så tilfelle har vi god smak begge to;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2008 Har lest til øye ble stort og vått på Vortex-forumet for å finne ut om det var noen som hadde erfaringer med ET42 på Golf V. Det snodige er at noen tilbakemelder om at det subber på bil selv uten senk, mens noen kjører med 235/40 og blodsenk og påstår at det ikke subber i det hele tatt? Er en smule forvirret og vet ikke helt hva jeg skal tro på. Er det virkelig ingen inne på dette forumet som har kjørt med felg med ET42 på Golf V som kan komme med en tilbakemelding? Har jo mest lyst til å tro at det går greit, men ser på bilder av V med ET42 at de kommer lovlig langt ut. ET på det orginale GT felgene mener jeg å huske er ET51 altså nesten en cm i forskjell samt at de felgene er 7,5" brei. Hmm skeptisk:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2008 Jeg hadde 8x18 et45 på felgene på min gamle bil(golf Vtdi). Hadde ingen problemer med subbing, men den var heller ikke senket. Så ut som det var plass til litt mindre inpress også, men er ikke sikker. Kjør på du, selv om 19" kler Golf V best 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2008 7,5" ET51 vs. 8,0" ET 42 bygger 0.1" lengre inn i hjulbrønnen og da 0,4" lengre ut. En tomme er vel 2,54cm elns... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2008 Jeg hadde 8x18 et45 på felgene på min gamle bil(golf Vtdi). Hadde ingen problemer med subbing, men den var heller ikke senket. Så ut som det var plass til litt mindre inpress også, men er ikke sikker. Kjør på du, selv om 19" kler Golf V best 8,5 x 20 et 45 .. ikke subb,, men Det er ett god eks. på at det IKKE er plass til noe lavere ET..enn 45....Så, for og unngå subbing bør du nok styre unna ET 42,, spørs hvor mye en laster OG senker.... 8,5 x 19 et 48 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2008 8,5 x 20 et 45 .. ikke subb,, men Det er ett god eks. på at det IKKE er plass til noe lavere ET..enn 45....Så, for og unngå subbing bør du nok styre unna ET 42,, spørs hvor mye en laster OG senker.... Finn Kristian Kleppe i posten over minnet meg på noe vesentlig; felgbredden har jo selvfølgelig innvirkning. Der er det jo en 0,5" som må taes hensyn til under utregning. Enda verre blir det jo når en har 1" bredere. Etter å ha regnet opp og ned i mente så kom jeg fram at 7,5 et 51 VS 8 et 42 blir ca 2mm mindre plass i hjulbrønn og ca 11mm lengre ut mot skjermkant. 7,5 et 51 VS 8,5 ET 45 blir ca 7mm mindre plass i hjulbrønn og ca 19mm lengre ut mot skjermkant. Fullt mulig at dette er helt feil:o (litt trøtt i dag så hjernen henger ikke helt med) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2008 Her er noe for oss som ikke liker å tenke sånn: http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 27, 2008 Her er noe for oss som ikke liker å tenke sånn: http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp Denne var jo intet annet en genial:) Takk for den:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...