#1 Skrevet Januar 20, 2008 Akkurat kjøpt meg et sett felger som var nye i august 2007. Så når jeg kom hjem at ene dekket hadde en stor og en mindre bulk på innsiden. Felgen er 100% selv om det ikke ser slik ut på bildet. Dekkene er kjøpt hos Johs Lunde her i området. Kan jeg kreve et nytt dekk? Merket er Kumho og de er knapt brukt 1mnd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2008 ja!! har sliti med det sjøl å fikk nye på flekken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2008 Sykt bra. Skal sende bildene på mail til dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2008 Dette _kan_ skyldes dårlig håndtverk ved montering av dekket eller at du har skadet det ved å kjøre nedi et hull/skarp kant e.l. Eller selvfølgelig en feilproduksjon... Så det _kan_ være selforskyldt, men det kan jo være vanskelig å bevise. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2008 Snakket med dem på telefon i dag. Må si de hadde en lunken holdning til meg!! Jeg skal dra innom i morgen med felgen og la de se på den. Hvordan kan de i så fall bevise at dette er selvforskylt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2008 Snakket med dem på telefon i dag. Må si de hadde en lunken holdning til meg!! Jeg skal dra innom i morgen med felgen og la de se på den. Hvordan kan de i så fall bevise at dette er selvforskylt? i så fall kontakter du hovedimportør! jeg har kjørt mye idiot med bil på jorder og lignende uten å klare å få til det der, så den kjøper jeg ikke.. har derimot skjedd 2 ganger med meg å 1 gang med fattern.. viste seg at selger la seg padde flat hver gang!! om di skal kunne bevise det så må det jo være spor av et uhell i gummi da.. eller reise tilbake i tid da.. har hørt at det ikke er lett dette skal ikke skje med dekk uansett!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2008 Dekk1 på Hillevåg i Stavanger ville på ingen måte hjelpe meg. De kunne tilby nytt dekk (annet merke) til 900kr thats it. Snakket med AutoGrip som er hovedimportør av Kumho, og de sier at det dekket der har Dekk1 importert selv. Mønsteret er 5-6 år gammelt og de har heller aldri lagerført dimensjonen 205/40-16. Mannen hos AutoGrip var i alle fall veldig hyggelig og behjelpelig. Han fortalte at dette kalles "separasjon" og er svært sjeldent i dagens dekkbransje. Men han var sjokkert over instillingen til Dekk1. De burde I DET MINSTE tatt av dekket for å bevise at dette var noe jeg/forrige eier har påført dekket selv. Det vil visst nok vises på innsiden. Jeg er sykt irritert nå, for det er et stykke å kjøre, og jeg er nå hjemme igjen etter å ha diskutert en stund med karen bak disken. Han så sikkert på mønsteret at det ikke var noe de fikk dekket gjennom noen garantiordning siden de har importert dekket selv, billig. Han hos AutoGrip sa også at felgen går lenge før dekket går på denne måten i en dump. Mest sannsynlig kan det være snakk om en punktering, omså på en annen plass av dekket. Ligger ikke bevisbyrden hos selger av dekket? Skal ikke Dekk1 ta dekket av felgen for å bevise for meg at dette ikke er garantisak - uten at det skal koste meg noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2008 Et par bilder til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2008 skal ta en telefon.. et øyeblikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2008 Jeg har fått til det der en gang, 100km/t i kantstein sånn ca. Men så fin felgen din er så må det jo være produksjonsfeil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2008 ring dette nummeret å snakk med han Ole Marius. det er nummeret til dekkmann i sandefjord.( Broren min) 33477920 Han sier at 95% av gangene dette skjer så er det på grunn av skade ved omlegging!! Dette må du ikke gi deg på ass!! dette er piss å skal ikke skje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 22, 2008 dekket MÅ av for at det skal bevises hvem som KAN ha skyld i dette.. er det som følge av kjøring vil det antaglig være no skarape merker eller lignende også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 22, 2008 Sykt bra! Tusen takk Aleksander. Jeg skal ringe Dekk1 igjen nå og høre hva de har å si om saken. Update: Da kjører jeg tilbake til dekk1 for ta av gummi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 22, 2008 ring broren min å! han kan forklare hva som kan skje :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 22, 2008 Jo jeg har snakket med han. Og argumentene hannes ble videreformidlet til Dekk1 som igjen sa greit kom bort så ser vi. Skulle sendt han bort dit, han virket streng 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 22, 2008 så bra ikke gi deg på det! skal jo ikke skje det der.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 22, 2008 ring dette nummeret å snakk med han Ole Marius. det er nummeret til dekkmann i sandefjord.( Broren min) Dekkmann i Sandefjord? Samme etternavn som deg? Har vært altfor mange ganger på de forskjellige dekksjappene her så kanskje jeg vet hvem det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 22, 2008 samme som meg ja rødhåra tynn fyr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 22, 2008 Da har vi tatt av gummien og konstantert at dette IKKE er noen garantisak... Lar bildene tale for seg selv: Felgen var heldigvis rund og hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 22, 2008 hva har skjedd og hvordan kom dere fram til at dette ikke er noen garanti sak? ser jo ut som om det er dekket som er skylda her? eller er det noe du selv står for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 22, 2008 Det har vært kjørt uten luft i dekket. Altså forrige eier må ha kjørt på felgen. Det hullet kan være fra en gang han svingte ellerno. Det mangler jo et svært stykke i siden av dekket på innsiden. Kunne også kjenne antydning til hump i felgen uten at det er kast i noen retning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 22, 2008 da er det vel et medlem her som må hoste opp et dekk da? jaja.. synd da.. men du prøvde hvertfall da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 22, 2008 Jepp. Sånn så min ut innvendig også. Punkterte i sverige og kjørte hjem med flatt dekk. Ikke ett spor i felgen men når jeg tok av dekket var det bare kjeks inni. Dekk sidene blir pulverisert. Så er nok som du sier her at tidligere eier/du har kjørt med flatt dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 22, 2008 Han skulle sjekke hvilken pris han fikk på dekket der i morgen siden de hadde rabatt gjennom jobben, men vi ble enig om å dele 50/50. Jeg orker ikke krangle. Han sier at han hadde problemer med at det lak luft fra det dekket, og at han hadde den inne for å tette langs kanten. Slikt skjer, er ikke så lett å vite når det er såpass lav profil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 22, 2008 klart det. ryddi å fin avtale det da synd det ikke var leverandør sin skyld da. hehe hadde finni frem undskyldnings/forklarings brev fra min dekk leverandør som du skulle få se på alt jeg.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...