#1 Skrevet September 17, 2004 Begynner å bli saftig lei av en vibrasjon i bilen. Virker som om den kommer fra bake eller midten av bilen. Merker lite eller ingenting på rattet. Er avhengig av hastighet. Er verst ved 70-90 km/t Ved høyere fart noe mindre. Har prøvd følgende. Nye foringer i for og bakstilling Avbalansert hjul. (Felger og dekk er nye) Sjekket slark i mellomakselkryss. Nye fjærer / dempere forran og bak. Kan dette komme av : 1. Feiljustert bakstilling / forstilling? 2. Ubalanse / kast i mellomakselen? Fint om jeg får litt hjelp med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2004 Kenguru bensin? Mvh KMR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2004 Haha. Tror ikke det er det som er årsaken. Noen som har litt bedre forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2004 Har også en vibrering i bilen min men ved litt høyere hastighet. Dette skyldes at begge de høyre felgene mine har fått seg et slag på innsiden (inn mot bilen) merkes ikke når du avbalanserer hjulene. Dette kjennes heller ikke på rattet selv om det ene forhjulet har "bulk". Du ser det på felgen når du tar den av at den ikke er helt rund. Edit: hvem er det som har skrevet alle disse skriveleifene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2004 Felgene er splitter nye, men har likvel sett over alle sammen nøye uten å finne noen hakk eller bulker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2004 Ville sjekket opplagringen på mellomakslingen. Det bruker ofte bli litt slitt der med årene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2004 Drivknuter o.l? Hvis de er slitt har det en tendens til å viberere i tide og utide. Skjekk hvor mye slark du har fra navene inn til diffene. Altså gjennom begge leddene ut til alle hjul. Kan også være kast i bremser, nav o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2004 Hvis du har byttet dempere så skal man vel ha hvertfall forstillingskontroll.. Ville tippe at det er dette som er feil edit: leste grundigere igjennom; du vil kjenne det mer i rattet hvis det er forstilling/bakstilling, men kan jo være det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 20, 2004 Prøv å ta en 4 hjulskontroll. Tar det ca. 1 gang i året på bilen min for å være sikker på at ikke dekk og slik slites helt skjevt. Skal ikke mye feil spissing/spredning til før det begynner å riste. Og som sagt tidligere her, sjekk opplagringen til mellomaksel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 20, 2004 Kom på en ting til, mulig du magler setereringsringer til felgene dine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 20, 2004 sjekk opplagringen til mellomaksel [/b] Hvordan sjekker jeg dette.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 20, 2004 Opprinnelig postet av Einar Sandvei Kom på en ting til, mulig du magler setereringsringer til felgene dine. Tipper man ville kjent det mer i rattet, da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 20, 2004 Mellomakslingen ligger fra girkassen og helt bak til diffen. Kjør bilen opp på en bukk, eller over en grav. Ta så tak i den og sjekk om den er løs eller ikke. Evt bryt litt mere. Den skal være veldig fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2004 Hvis det vibererer i rattet er det 99% sikkert at det er noe feil framme. Hvis det vibererer i hele bilen er det 99% sikkert at det er noe feil bak. Kan være nok ned en 4 hjulskontroll ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 23, 2004 Har tatt 4-hjulskontroll i dag. Ingen forandring rent bortsett for at bilen ble veldig mye bedre å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 23, 2004 Opplagringen på mellomaksling? det har jeg vært borti.... var som du sier mest ved 70-90 og når man belaster motoren (70 i 5.gir og flat fjøl f.eks) Fikk min overhalt på Oslo kardangakselservice for ca 2 lapper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...