Anbefalte innlegg

Hei

Bilen er litt treg å starte når den er halvvarm, kan det være at den ikke gløder, når den er kald og varm starter den lett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om ikke pumpa di er gåen : klø :

En kompis av meg hadde presis samme symptomene på sin bil, og da var dieselpumpa gåen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes dyrt ut, må kanskje prøve å skifte styringsdysa først, den styrer vel tenninga også????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kontrollert pumpeinnstilling/tenningsinnstilling. Ta diagnose av bilens systemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kontrollert pumpeinnstilling/tenningsinnstilling. Ta diagnose av bilens systemer.

Jeg har lest av feilkoder og eneste er er periodisk på styringsdysa, har ikke fått sjekket pumpe instillinger, har du personlg erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest av feilkoder og eneste er er periodisk på styringsdysa, har ikke fått sjekket pumpe instillinger, har du personlg erfaring med dette?

 

Ta av pluggen og mål motstand i nåleventil den skal ligge mellom 90-120 ohm litt høyere når motor er varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpeinnstilling/timing kan kontrolleres med diagnoseverktøy da motoren går på tomgang. Husker desverre ikke korrekt fremgangsmåte i hodet nå.

Om pumpa står feil kan det godt gi seg utslag i problemet du opplever.

 

Mulig ( noen modeller har det andre ikke ) sitter det ei elektrisk matepumpe i tanken på din bil som skal forsyne hovedpumpa foran. Om denne ikke går kan også det gi dette problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet på en annen type bil, å der satt reg.reima et hakk feil, skiftet den å nå er alt i orden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpeinnstilling/timing kan kontrolleres med diagnoseverktøy da motoren går på tomgang. Husker desverre ikke korrekt fremgangsmåte i hodet nå.

Om pumpa står feil kan det godt gi seg utslag i problemet du opplever.

 

Mulig ( noen modeller har det andre ikke ) sitter det ei elektrisk matepumpe i tanken på din bil som skal forsyne hovedpumpa foran. Om denne ikke går kan også det gi dette problemet.

Skulle vel ikke være forskjell på halv varm og varm motor hvis det var pumpa i tanken????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problemet på en annen type bil, å der satt reg.reima et hakk feil, skiftet den å nå er alt i orden :)

Tror ikke det er registret for det varierer hvor tungstarta den er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpeinnstilling/timing kan kontrolleres med diagnoseverktøy da motoren går på tomgang. Husker desverre ikke korrekt fremgangsmåte i hodet nå.

Om pumpa står feil kan det godt gi seg utslag i problemet du opplever.

 

Mulig ( noen modeller har det andre ikke ) sitter det ei elektrisk matepumpe i tanken på din bil som skal forsyne hovedpumpa foran. Om denne ikke går kan også det gi dette problemet.

Kan du bruke VagCom for å lese av pumpeinstiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du bruke VagCom for å lese av pumpeinstiling?

 

Ja, det kan man

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.