#1 Skrevet Januar 21, 2008 Har endret tittel nå, siden komplett amerikansk lysinnstilling ikke funker på min (produsert før uke 45/2004). Er nå på jakt etter hvordan man programmerer om slik at blinklysene fremme lyser konstant som markeringslys.. Har noen en forklaring til dette? Evt hvilke koder må endres, slik at jeg kan få Møller til å gjøre dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2008 Det er såkalt "langkoding" som skal til, de forskjellige verdiene står her: http://dk.openobd.org/audi/a3_8p.htm#09 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2008 Men langkoding er vel kun tilgjengelig fra uke 45/2004 etter hva jeg skjønner, og min er fra 2003.. Så å programmere helt om til amerikansk utgår, men en annen løsning er å skru på blinklys som markeringslys foran med denne; Erstatningsfunktion - Venstre/højre blinklys som positionslys foran (Opløsning: 1 % / Standard: 0 %) Dette er Byte 07 og Byte 13 (hva er forskjellen på de 2?) Vil dette gå på min som ikke har langkoding? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2008 Bump! På engelsk oversettes dette til; (07)Extra Function: Turn Signal Front left/right as Parking Light Front left/right (USA and Canada) og (13)Replacement Function: Front Side Turn Signal left/right as Front Parking Light (Standard: 0%) Betyr dette at den ene av den er blinklysa på sidene (skjerm)? Og vil dette gå uten langkoding? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2008 Bump! På engelsk oversettes dette til; (07)Extra Function: Turn Signal Front left/right as Parking Light Front left/right (USA and Canada) og (13)Replacement Function: Front Side Turn Signal left/right as Front Parking Light (Standard: 0%) Betyr dette at den ene av den er blinklysa på sidene (skjerm)? Og vil dette gå uten langkoding? Kan du ikke sette den verdien til f.eks. 1F (ca.20% av styrken når lysene blinker)? Eller 2F (er sikkert alt for lyst)? F.eks. at det ser sånn ut i menyen, bare med endret verdier...Hmm er ingen ekspert på dette, her noe sakset fra tyskerne: STG 09 (Bordnetz) auswählen STG Lange Codierung -> Funktion 07 Byte 07 "Zusatzfunktion Blinker vorne links/rechts als Standlicht vorne links/rechts (USA und Canada)" (Auflösung: 1 % / Standard: 0 %) Dann kann man den Prozentsatz als Hex Wert eingeben. Z.B: sind 15% als Hex Wert 0F. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2008 Noen som vet noe om dette? Bilen kan ikke langkodes - skulle visst akkurat hvilke koder som skal endres for å få blinklysene til å lyse konstant (gjerne med lavere styrke enn normal blink).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...