Audi A6 97 mod, dørlås problem

Anbefalte innlegg

Hei !

Er ny her inne på forumet.

Jeg har en 1997 mod Audi A6 2,5 TDI Quattro som forøvrig er en kjempebil året rundt, men med noen ekstra utfordringer vinterstid.

Problem 1 er at jeg ikke klarer å åpne dørene fra temp rundt 0 grader og nedover.

Nøkkelen går i låsen, og låsen går rundt og låsepinnene spretter opp inne i bilen, men håndtakene oppfører seg som om de fremdeles var låst.

Om jeg klarer å komme inn i bilen via bakluken lar dørene seg åpne fint fra innsiden.

Mener jeg har smurt alle mulige steder, også etter anvisning fra Møller uten resultat.

Har også hatt av innerpanel i førerdør uten at jeg ble så mye klokere.

Alle overganger og vaiere? ligger jo inni tette bokser.

Har også motor og kupevarmer i bilen, men selv med god lunk i bilen henger systemet.

Har noen forslag til hva jeg nå kan prøve ?

Problem 2 er at spjeldene i varmeapparatet ikke lar seg regulere.

Jeg har automatisk klimaanlegg med digital visning. Man trykker på knapper og spjeldene skal regulere seg der hvor en ønsker.

Nå har spjeldene låst seg slik at det bare blåser luft rett frem, og ikke noe som helst opp på frontruten.

Resultat er frontrute som dugger særlig når det er kald nedbør.

Har prøvd å bytte hele den boksen hvor kontrollpanelene ligger, og det har hjulpet en stund, slik at jeg vet at motorene som justerer spjeldene virker. Men nå¨er det samme leksen igjen med luftstrøm kun rett i flaisen.

Noen mod gode ideer ?

vennlig hilsen

Terje Eithun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dørlåsene kan være noe HERK!! har selv hatt samme problem på flere a6'er. det jeg har gjort er å spraye GODT med vannfordriver i dørlåsen, og også skrudd ut en og en skrue, en over og en i underkant av dørlåsen om jeg ikke husker feil, og sprayet inni der da man treffer andre punkter i dørlåsen enn man kommer til med og spraye bare rett i låse, om du skjønner... dette var anvisning jeg fikk fra en audimekaniker, og har fungert bra for mitt vedkommende. men husk, ikke spar på sprayen.. det skal renne av drenneringen på døra;) da er du sikker på å få ut alt vannet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt en A6 2,8 og to S6 og alle har vært akkurat sånn du beskriver. Forferdelig irriterende.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.