#1 Skrevet Januar 21, 2008 En kompis sliter litt. Som overskrift sier, så er den meget vanskelig og starte på varm motor. Kald, starter den helt fint. Slo en bøtte kaldt vann over dieselpumpa, og den startet fint.... Vil vel annta en eller annen defekt i pumpe, men er dette noe en drar kjensel på?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2008 Vet om et par 1,8t motorer som har hatt samme problemet og da har det vært G62 "føler" eller bryter, husker ikke akkurat hva den gjør. Ta en sjekk med vag com så kanskje den vises, det gjorde den på de iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2008 G-62 er evt. en dobbeltemperaturgiver. Dvs. den gir signal til motorstyreenhet og instrument om motorens temperatur. Signalet til instrumentet går i en krets, mens signalet til styreenhet i en annen krets. Altså kan motorstyreenhetens signal være feil selvom alt ser bra ut på viseren inni bilen eller omvendt. Denne røpes som regel med diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2008 Hadde en kompis med samme symptomer. Da var det dieselpumpa, ja. Noe med kaldstartstyring.. Få ett Bosch-verksted til å fixe problemet, så slipper du å kjøpe ny pumpe til blodpris.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2008 Bytt dobbeltempgiveren ja. sitter på en vannslange og byttes svært ofte på møller ved lignende problem. hadde samme symptomer på min 1,9tdi og der forsvant også et gjentakende problem jeg har hatt med startsperra ved bytte av denne. Er denne gåen vil du antageligvis også ha lagret en feilkode ala "g62 open cirkuit or short to ground" Min bil viste ved diagnose 90grader i instrumetpanel mens vagcom viste i underkant av 70 grader føleren koster ca 400 minus evt rabatt så er vel verdt et forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...